Naar
boven

Zoektocht naar een webwinkel bouwer

Een klant heeft mij gevraagd om zijn webwinkel te laten herbouwen. Aangezien ik te weinig design/technische kennis heb (je kunt je beter concentreren op de dingen waar je echt goed in bent) ben ik op offertes op gaan vragen bij een aantal “professionele” webwinkelbouwers. Resultaat: één offerte, drie keer gefrustreerd”¦

Contactinformatie, blijft toch een moeilijk punt blijkbaar
Omdat ik wel wat kennis heb weet ik al wat ik nodig heb. Met deze gedachte en ideeën ben ik dus op zoek gegaan. Tussen haakjes, de webwinkel moet op Oscommerce draaien”¦

Omdat ik een hekel heb aan offerte formulieren bel ik liever rechtstreeks naar een bedrijf. Waarom de klant alle moeite laten doen om een heel verhaal te typen? Bespreek dit liever telefonisch. Zo kun je meteen aanvoelen wat de klant echt wil.

Helaas werkt het bij veel online bedrijven nog niet zo. Vaak staat er alleen een contactformulier. Erg onpersoonlijk en vaak ook onprofessioneel.

Van de vijf bedrijven die ik vanmorgen heb geprobeerd te bellen ging het als volgt:

Bedrijf A
Wel een telefoonnummer, geen gehoor. Gemaild, binnen het uur teruggebeld. Excuses gekregen voor het niet opnemen. Vanmiddag de offerte gekregen.

Bedrijf B
Wel een telefoonnummer. Gebeld en direct mijn wensen uitgesproken. Offerte is inmiddels binnen.

Bedrijf C
Geen telefoonnummer. Wel een contactformulier. Ingevuld met de vraag om mij deze middag terug te bellen. Nog niks gehoord.

Bedrijf D
Idem bedrijf C.

Bedrijf E
Wel een telefoonnummer. Gebeld. Kreeg te horen dat ik het offerteformulier MOET invullen. Gevraagd of het niet telefonisch kan en was niet mogelijk.

Mijn gevoel
Bedrijf A en B maken grote kans op de opdracht. Ook al hadden de andere bedrijven misschien een scherpere offerte aangeleverd. Persoonlijk contact telt ook zwaar, zeker bij een opdracht van meer dan 2000,- euro.

C en D is nog even afwachten. Toch zegt iets in mij dat het niet de meest professionele bedrijven zijn (of ze moeten het erg druk hebben maar dat betwijfel ik).

E hoef ik nooit geen zaken meer mee te doen. Het kan er bij mij gewoon niet in dat iemand mij niet te woord wil staan en dat ik een formulier in moet vullen. De kans is namelijk groot dat ze achteraf nog vragen hebben en zo blijf ik op en neer mailen/bellen.

Conclusie
Wanneer je als professioneel bedrijf over wilt komen moet je ook je klanten persoonlijk behandelen. En ervoor zorgen dat iemand direct contact met je kan opnemen!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
23 reacties op "Zoektocht naar een webwinkel bouwer"
  • Robbert zegt:
    30 Jun, 2008 om 16:55

    Is het geen optie om Dave (seo-zoekmachine-optimalisatie-nog-meer-trefwoorden-in-een-url.be) te vragen naar zijn ervaringen? Die heeft ervaringen genoeg neem ik aan met zijn webwinkels..

    Reageren
  • Jan zegt:
    30 Jun, 2008 om 17:57

    Voordat je met een bouwer in zee gaat op dit moment er is veel buzz voor http://www.magentocommerce.com/

    Het nieuwe OS commerce met legio mogelijkheden out of the box en open source

    Zelf werk ik hier ook mee
    Op dit moment test ik een nieuwe look and feel http://www.loopfietsjessite.nl (dus als je gekke dingen tegenkomt weet je waarom)

    Met de huidige look and feel ben ik niet tevreden (technisch is die niet goed) maar werkt wel

    De huidige website http://www.loopfietsjeswinkel.nl
    let me name even op de blokken recht en links op de website
    http://www.loopfietsjeswinkel.nl/voordeel-loopfiets-kinderen

    Die kan ik zelf eenvoudig aan of uit zetten en de inhoud bepalen

    Voor vragen even mailen

    Reageren
  • Dave zegt:
    30 Jun, 2008 om 23:26

    Sorry maar de ‘teveel zoekwoorden aka spam in zijn url’ is net iets te druk bezig met zijn eigen zaken die hij niet op tijd rond krijgt :o

    Ben magento ook al een tijdje aan het volgen en er zit behoorlijk wat potentieel in al moet er hier en daar toch nog wat gesleuteld worden..vermoed dat het er over 1-2 jaar behoorlijk anders zal uitzien. Zeker iets om te volgen..probleem is dat je weer massa’s shops zal tegenkomen met dezelfde structuur/opbouw/layout…een os commerce syndroom dus.

    Je zal het ongetwijfeld naar je hand kunnen zetten maar dat zal niet voor de gewone sterveling weggelegd zijn.

    Een paar bugs die niet zo interessant zijn op het ogenblik (toen ik het bekeek toch..miss is er al verandering) :
    – niet zo eenvoudig voor een leek om het ding te installeren op je domein
    – soms lange laadtijden van de pagina’s
    – eenzelfde product kan verschillende url’s hebben. Je hebt 1 product die je in 2 verschillende categ. stopt maar wel 2 verschillende url’s..duplicate stuff die je liever niet hebt
    – de reviewpagina’s zijn ‘ok’ als er genoeg reviews zijn, als er dus voldoende tekst opstaat maar je blijft wel nog steeds met de zelfde titels en descriptions zitten. Zijn er geen reviews, dan heb je in feite een lege pagina en een zeer grote kans dat die in de SI gaat..

    Geef die mannen nog een jaartje of 2 en ze zullen een goed product in handen hebben dat is zeker…zeker de beste open source oplossing voor webshops op het ogenblik. Al blijf ik erbij dat je beter voor een betalende oplossing zoekt :o

    Dave

    Reageren
  • Fil zegt:
    30 Jun, 2008 om 23:57

    Ik begrijp die bedrijven wel.
    Wekelijk krijg ik (meermaals) de vraag of ik een webwinkel wil opzetten. Voor de meest uiteenlopende produkten.
    En meestal van mensen die niets kennen van zaken doen, laat staan van internet. Maar ze hebben wel al gehoord van OsCommerce. En het feit dat het GRATIS is. Hun budget: 500, 1500 soms zelfs 2500 euro. Een lachertje.
    En voor dat geld willen ze natuurlijk ook binnen de maand topposities innemen in Google. Zodat ze volgend jaar kunnen gaan rentenieren in Marbella.
    Als iemand mij zegt dat hij een webwinkel wil en daarvoor rond de 2000 euro wil betalen, dan weet ik al genoeg.
    Dergelijke projecten zijn op voorhand gedoemd om te mislukken. Dit wegens gebrek aan kennis en budget.

    Ondernemen online is niet DE magische oplossing. Het is even zwaar als zaken doen offline. (op een enkele uitzondering na)

    Begin ter vergelijking eens een winkel(tje) ergens in een straat in de stad. En ik spreek nog niet van een topligging.
    Wat gaat je dat kosten ? En wat gaat je dat opbrengen ?
    Waar zijn de realiteitszin en het gezond verstand gebleven ?

    Ik begrijp dus best dat deze bedrijven een beetje filteren, om hun tijd niet nodeloos te verdoen aan al die so called “would be” ondernemers zonder degelijk ondernemersplan en de nodige financiële reserve.

    Maar geen nood. Er zijn webdesigners genoeg die de job willen doen voor 500€ of 800€ of iets meer (of minder). En zij weten ook dat het 9 kansen op 10 niets wordt, maar trekken zich dat niet aan. ´t Is gewoon pech voor de klant.

    Persoonlijk werk ik liever aan projecten die een kans hebben op slagen. Dat motiveert.

    Dit is mijn mening hierover en die komt misschien een beetje hard aan, maar dat neemt niet weg dat ik iedereen succes toewens in alles wat hij of zij onderneemt.

    Reageren
  • Mitchel zegt:
    01 Jul, 2008 om 06:30

    Balen dat je het niet voor elkaar krijgt om een webshopbouwer te vinden. De opmerking van Fil vind ik wel een passende. In het verleden heb ik ook webshops gebouwd ( en zeker echt goede! ) waarvan ik op voorhand al wist dat het niet echt wat ging worden. (Nja, van eentje sta ik nog steeds versteld..)

    Als de shop eenmaal klaar is dan begint het natuurlijk pas. Bijhouden van de shop, linkbuilding, concreet uitleveren etc. worden erg belangrijk.

    Als je alles voor jezelf doet en je gaat ervoor dan gaat dit goed. Het is je “kindje”, je alles. Klanten die er puur alleen wat geld tegenaan willen gooien zitten verkeerd.

    Daarom heb ik de laatste tijd meer webshops gebouwd met de formule: een X bedrag op voorhand, en een percentage van de omzet. Zo zorg je ervoor dat je goed werk afleverd. Het is namelijk ook in mijn belang dat er veel verkocht wordt.

    Je kunt me een mailtje wagen Karel, ik ben wel benieuwd. Maar ook ik heb het erg druk met mijn eigen projecten. Wel ken ik osCommerce erg goed, en kan ik hier snel en goed een webshop mee bouwen.

    Reageren
  • Tim Huijbers zegt:
    01 Jul, 2008 om 12:14

    Als ik klant ben en bepaalde dingen moet doen terwijl ze prima anders kunnen (en dus vanuit bureaucratische redenen oid zo moeten), dan zoek ik lekker verder! Groot gelijk dat E dus afvalt (zelfs onbeschoft die manier van behandelen..)

    Reageren
  • Edwin zegt:
    01 Jul, 2008 om 18:11

    Niemand hier die een marketeer en linkbuilder in één adem noemt ?
    Een webdesigner = layout + basing ( meestal weinig onderlegd in databases en scripting ( serverside dingetjes ))
    Een scripter = scripts schrijven / aanpassen, databases beheren ( meestal niet onderlegd in alles wat met looks te maken heeft photoshop,css ..(browserside dingetjes))

    Bedrijven die te enthousiast reageren op offertes zitten waarschijnlijk verlegen om werk, dat is niet echt een positieve referentie…

    Reageren
  • Rob zegt:
    01 Jul, 2008 om 19:34

    “Bedrijven die te enthousiast reageren op offertes zitten waarschijnlijk verlegen om werk, dat is niet echt een positieve referentie…”

    Dat vind ik onzin. Een bedrijf moet te allen tijden enthousiast op een offerte reageren. Het is dan de taak van de accountmanager (of wie dan de telefoon opneemt) om te polsen of het een wel of niet interessante prospect is.

    Reageren
  • MvTools zegt:
    02 Jul, 2008 om 01:28

    Ten eerste vind ik het een vreemde conclusie.
    Ja, als je op een of andere manier contact opneemt met een bedrijf moet je wel antwoorden. Dat lijkt me logisch. Maar om een professioneel bedrijf te koppelen of er nu wel of geen telefoonnummer bekend is is echt onzin.
    Als je een webdesign bedrijf hebt weet je wel waarom. Als je iedereen telefonisch te woord moet staan, kom je niet meer aan werkt toe.

    De manier van offerte of info aanvragen via mail of contact formulier heeft alleen maar voordelen. De klant kan ten allertijden zijn vraag stellen, dus ook middernacht, en de webdesigner kan op een goed moment, wanneer hij tijd heeft zijn eventuele klant goed te woord staan.

    Beter een goed advies op een later moment, als een haastig advies .

    Rob heeft gelijk, een bedrijf moet ten allen tijden enthousiast op een offerte aanvraag reageren echter Edwin heeft ook wel beetje gelijk. Maar het is echt onzin dat een offerte direct klaar en bij klant moet zijn. Zeker als je een echte webdesigner bent. Ik ben benieuwd wat er in een offerte staat als je na een telefoon gesprekje al een goede offerte krijgt.

    Dit onderzoekje gaat er alleen van uit dat jij een telefoonnummer belangrijk vind. Beter is te onderzoeken of klanten dat ook nu werkelijk vinden. Ik hoor nooit problemen. Nooit!!

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    02 Jul, 2008 om 04:05

    @MVTools

    Ten eerste was het geen onderzoek maar een vaststelling.

    Ik heb ook niet gezegd dat geen telefoonnummer niet professioneel is maar bij webbouwers is dit vaak een teken dat het iemand is die er alleen voor staat, het werk als hobby doet of in de avonduren. En naar zo iemand ben ik dus niet op zoek.

    Verder heb ik ook niet gezegd dat een offerte direct klaar moet zijn maar het zou wel fijn zijn als ze laten weten dat ze er mee bezig zijn. C en D hebben mij nog steeds niet teruggebeld, mijn gevoel was dus juist.

    Verder blijf ik erbij dat een telefonisch gesprek bijdraagt aan een duidelijkere offerte. Komt ook nog eens bij dat ik persoonlijk contact belangrijk vind. Hoor graag met wie ik zaken doe.

    Dat je nog nooit problemen hebt gehoord is natuurlijk alleen maar goed voor jou!

    Het onderzoek wat je adviseert vind ik een hele goede. Misschien nog suggesties voor vragen in kader van dit onderzoek?

    Reageren
  • nietsnut zegt:
    02 Jul, 2008 om 08:48

    Ik ben van mening dat je altijd zsm moet reageren en bij een standaard webopdracht aanvraag(website met CMS of webshop) vrijwel direct een prijs moet kunnen geven, tenminste, ik heb hier standaard prijzen voor.

    Een OsCommerce installatie moet je gewoon niet willen. Het customizen hiervan kost zoveel tijd, en je blijft bezig met updaten. Nee, doe mij maar maatwerk. Kost initieel meer, maar is uiteindelijk goedkoper. Zowel voor de klant als voor mij als webbureau.

    Wat veel klanten zeker vergeten is dat het bouwen van de shop zelf het minste werk is, dan pas begint het.. Hoe ga je je shop marketen en hoe onderscheid je je van de veelal vele concurrentie in de producten die je zelf verkoopt. Voor het marketen hebben ze aan jou volgens mij in ieder geval een goeie Karel ;)

    Reageren
  • MvTools zegt:
    02 Jul, 2008 om 10:39

    @Karel
    Bedankt voor je antwoord.
    Jij kunt dat misschien als teken zien, maar geloof me, dat is vaak niet zo. De manier om in eerste instantie te communiceren via mail is gewoon een manier om de tijden van je personeel goed in te vullen. Als je het goed organiseert zijn klanten beter af met een goed voorbereid gesprek, als je terug belt, in plaats van een telefoontje tussen de bedrijven door.

    Dat bedrijf c en d niks heeft laten weten…tja…die vallen af natuurlijk. Nooit zaken mee doen. Stom van ze..blijkbaar geen werk nodig. En ja…zoals c en d wijst er vaak op dat het iemand is die het als hobby doet.

    Ik ben ook zeker niet tegen telefonisch contact. Ik bel mijn klanten altijd op, naar aanleiding van een mail. Sterker nog, ik heb voordat ik een offerte uit breng vaak nog een persoonlijk contact ook nog. Ik snap en weet, dat dat de enigste manier is om een goede en volledige offerte te kunnen maken. Offertes gemaakt naar aanleiding van een 10 minuten durend telefoon gesprek zijn volgens mijn merendeel geen correct offertes.

    Ik wacht met spanning af tot het nieuwe onderzoek. Ben erg benieuwd hoe hier over wordt gedacht.

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    02 Jul, 2008 om 21:44

    @Iedereen. Heb inmiddels een enquete online gezet: http://www.karelgeenen.nl/02/webdesign-enquete-2008/

    Reageren
  • Jurgen Nijhuis zegt:
    03 Jul, 2008 om 01:36

    Ik merk in de praktijk geen verschil tussen potentiële klanten die bellen of mailen. In beide gevallen heb je soms mensen die van toeten noch blazen weten en binnenstormen met vragen van het type “wat kost een website?” en roepen om offertes. Of je daar nu veel of weinig tijd insteekt, dat worden zelden of nooit klanten. Evenmin als lieden die gelijk beginnen te melden dat het vooral “een eenvoudige site” moet worden, maar dan gaandeweg met een lijst op de proppen komen van heb ik jou daar. Die zijn dan heel verbaasd dat het écht niet voor 500 euro kan. En ach, zo zijn er wel meer mensen waarvan je al snel weet dat het niks wordt. Hoe langer ik zelfstandig bezig ben (nu ruim 4,5 jaar) hoe beter en sneller ik het kaf van het koren kan scheiden, hoe meer ik op mijn intuitie/ervaring afga en hoe makkelijker ik het afkap als het niet goed voelt. Ik weet nu heel snel wanneer iemand een serieuze potentiële klant is en wanneer een tijdverspiller. Maar dat is niet of nauwelijks te koppelen aan initieel contact via mail of telefoon, of de uitgebreidheid van het eerste contact.

    Reageren
  • Gerry_M zegt:
    03 Jul, 2008 om 20:23

    Ik heb al deze berichten eens doorgenomen en kom tot de conclussie dat de wereld van de webdesigners er inmiddels één is van veel mensen die het naar de bol gestegen is. (De goede, normaal denkende daar gelaten)

    Vooral de reactie van “Fil” is werkelijk tenenkrommend.

    Ongetwijfeld moet deze van rijke ouders zijn, of anders is hij echt de weg kwijt geraakt tijdens zijn ondernemersdriften. Het kan immers niet anders dan dat Fil bij het starten van zijn bedrijf reeds over enorme kapitalen beschikte. Tenslotte ontneemt Fil bijna elke startende ondernemer de start. Met een klein budget mag je van Fil immers niet starten. (Althans, bij Fil ben je niet aan het juiste adres, Fil zal je niet helpen)

    Voor mij is dit meer reden een bedrijf niet serieus te nemen dan wanneer er niet direct een telefoon wordt opgenomen.

    Met alle respect, maar de macht van het internet is nu net dat de grootste bedrijven van vandaag met niets/weinig begonnen zijn. Waarom dan iemand met een idee (los van of je het zelf goed of minder goed vindt) bij voorbaat afwijzen?

    Sterker, ik ken mensen die vanuit een uitkeringssituatie met een simpel idee (en zeker een simpele website/shop) van heel klein naar redelijke omzetten zijn gegroeid. Mooi toch? Nee Fil, zulke mensen mag je niet “hun kansen” ontzeggen. Jij hebt de jouwe immers ook ooit mogen pakken.

    Reageren
  • Ano zegt:
    09 Jul, 2008 om 02:03

    Gerry_m je hebt helemaal gelijk. Een echte ondernemer is iemand die van het onmogelijke iets mogelijks maakt. Iemand die met weinig middelen het maximale bereikt. Iemand die een nee niet als antwoord accepteert. Ook ik ben geschrokken van de reactie van fils en vindt het storend dat kleine ondernemers “gediscrimineerd” worden. Ook kleine ondernemers hebben dromen.

    Reageren
  • Jurgen Nijhuis zegt:
    09 Jul, 2008 om 02:17

    Fils heeft het volste recht wel of niet met klanten in zee te gaan op gronden die hij maar wil. Als hij budget (naar mijn mening niet onterecht) als criterium wil gebruiken dan is dat volkomen legitiem. Dat heeft niets te maken met kleine ondernemers kansen, mogelijkheden of dromen ontnemen, maar met positioneren en eigenwaarde. Er zijn genoeg aanbieders die wel voor een klein bedrag een standaard shopje in elkaar willen zetten, dus klanten met beperkt budget hebben volop alternatieven en zijn echt niet zielig.

    Reageren
  • Gerry_M zegt:
    09 Jul, 2008 om 09:46

    Jurgen Nijhuis, tuurlijk heeft Fils het volste recht in zee te gaan met wie hij maar wil. Moet hij helemaal zelf weten. Het is zijn business dus hij moet doen wat hij niet laten kan. Wil hij zich positioneren aan de top van de markt moet hij dat vooral doen.

    Ik reageer alleen op zijn zeer denigrerende opmerkingen:

    Quote:
    “Hun budget: 500, 1500 soms zelfs 2500 euro. Een lachertje. En voor dat geld willen ze natuurlijk ook binnen de maand topposities innemen in Google. Zodat ze volgend jaar kunnen gaan rentenieren in Marbella.
    Als iemand mij zegt dat hij een webwinkel wil en daarvoor rond de 2000 euro wil betalen, dan weet ik al genoeg.
    Dergelijke projecten zijn op voorhand gedoemd om te mislukken. Dit wegens gebrek aan kennis en budget.”

    Dus, gaat mij er niet om wat jij Jurgen, of Fil wel of niet willen maken. Dat moet je lekker zelf weten. Gaat er mij alleen maar om dat de wijze waarop er over kleine ondernemers met een goed plan gedacht wordt door Fil (en wellicht ook door jou) behoorlijk kleinerend gedaan wordt.

    Ik heb een shop draaien die 250 euro koste, goed gevonden wordt, en draai nu een omzet van 2500 euro per maand. Voor mij genoeg om er naast mijn goed betaalde baan elders even bij te doen. Zou ik de webshop door Fil (of jou) laten maken wordt hij vast mooier en vernuftiger…..en zeker duurder…… en lopen de klanten wellicht weg omdat ze door de bomen het bos niet meer zien en dus afhaken voordat ze daadwerkelijk besteld hebben.

    (Aardig details, geleerd uit het pakketje van Karel Geenen over hoe een webshop op te zetten en waar aan te denken)

    En misschien zou mijn omzet met een flitsende duur betaalde shop er wel iets door stijgen, zou ook kunnen. Ik ben echter dik tevreden op dit moment en pak mijn kansen wel als ze voorbij komen. Ook dat is ondernemen.

    En zielig? Nee hoor, helemaal niet!

    Reageren
  • Website promotie zegt:
    10 Jul, 2008 om 08:42

    Tegenwoordig zijn er ook genoeg schooljongens of werkenden, die een centje willen bijverdienen. Vergis je er overigens niet dat ze zich behoorlijk professioneel kunnen presenteren.

    Op zich nog niet zo’n gekke gedachte. Je moet er vanuit gaan dat (grote) professionele bedrijven veel logger zijn dan eenmanszaken / schooljongens. Voordeel is wel dat je vrijwel gegarandeerd een goede projectafwikkeling krijgt.

    Reageren
  • Dave zegt:
    10 Jul, 2008 om 10:51

    Ik ben het er mee eens dat iets goed niet persé veel moet kosten…ken zelf het voorbeeld van iemand die +50000 / maand binnen haalde met een yahoo store..kost 99/maand.

    Als je een eigen custom made shop wilt bouwen van 0, met alle toeters en bellen erop, en je gaat dat uitbesteden.. dan vrees ik dat je inderdaad niet gaat toekomen met 2500 euro

    Voor welke oplossing je ook kiest, neem er eentje waar je support bij hebt !

    Dave

    Reageren
  • Jaap van Goor zegt:
    26 Jan, 2009 om 12:10

    Veel van wat hiervoor besproken is heeft te maken met verwachtingen en met name met het managen van de verwachtingen. Als je een professionele website hebt als webbouwer, dan zal de klant van jou een dergelijk resultaat verwachten, maar ook in de eerste contacten al een professionele aanpak. Daarom is het goed om open en transparant te zijn naar potentiele opdrachtgevers (elke bezoeker van jouw site kan dat zijn).
    Als bedrijf op het web vind ik, moet je altijd een telefoonnummer geven. Als je dat echter doet dan moet je dus wel organiseren dat er iemand is om die aan te nemen. Ook voor kleine bedrijven is dat haalbaar, bijv. via een antwoordservice of doorschakelen.
    Als een klant belt en je bent een eenmanszaak en barst van het werk, wees dan zo eerlijk om dat netjes te vertellen en geef aan wanneer de potentiele klant eventueel wel een beroep op jou mag doen. Ik denk dat men deze eerlijkheid waardeert. Van een groter bedrijf mag een klant verwachten dat er altijd iemand is die op de vraag reageert en als je afspreekt een offerte te maken, doe dat dan ook. Als je daar niet aan toekomt, bel dan even en geef uitleg. Eenvoudige zaken, maar je moet het wel doen.
    Laat op je website als webbouwer ook goede voorbeelden zien en benoem desnoods welke soort budget bij een dergelijke opdracht hoort. Of zorg dat er altijd een soort van intake gesprek is met elke potientiele opdrachtgever. Elk gesprek met een klant levert informatie, maar helpt ook de verwachtingen over en weer helder te maken. Als je in de business van de 10.000 euro plus opdrachten zit en je wordt steeds gevraagd offertes voor 2000 euro te schrijven, dan is er iets mis in jouw presentatie en moet je dat wellicht aanpassen.

    Reageren
  • John zegt:
    12 Feb, 2010 om 17:30

    Interessant om te lezen hoe jij de offertes met elkaar hebt vergeleken. Het brengt mij op het idee om eens een paar vreemden te vragen om bij mij een offerte aan te vragen of mijn website eens te doorlopen.
    Wellicht heeft iemand voor mij nog tips of adviezen m.b.t. tot mijn website. Die hoor ik graag!

    Verder vroeg ik me af of je dergelijke offertes opvraagt bij bedrijven als: http://www.webdesigner-offertes.com of dat je ze een voor een benaderd. Dat is nogal een verschil namelijk.

    Reageren
  • 360 Webshops zegt:
    01 Apr, 2011 om 03:54

    Ik ben ook wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het offerte formulier. Veel webbouwers hebben er een op hun website, maar hoe vaak wordt dat formulier nou gebruikt? En is het wel een offerte formulier?

    Het lijkt mij dat je op basis van slechts een mailtje niet meer dan een hele grove prijs indicatie kan geven. Ik vind dat je iedere offerte aanvraag minstens met een telefoontje of een afspraak moet opvolgen voor een nauwkeurige inschatting.

    Wat is jullie ervaring?

    Reageren

Reageren