Home>Aanbod>Cursus Copywriting

Cursus Copywriting

Het schrijven van effectieve teksten is in het tijdperk ‘content is king’ ontzettend belangrijk.

Wanneer je deze basis beheerst kan ook jij content maken waarmee je je doel bereikt.

Je leert onder andere hoe je succesvolle advertentieteksten, social media updates én blogartikelen schrijft. Daarnaast weet jij straks ook hoe je je teksten goed laat aansluiten op de bestaande (online marketing) strategie.

Na deze cursus heb je de tools en de mindset om je creatieve brein aan het werk te zetten, en kun je direct beginnen met het creëren van content die precies aan de eisen voldoet.

Of het nu voor je eigen bedrijf is, als zelfstandige copywriter of medewerker communicatie, wij leren je om in de pen te kruipen en teksten te schrijven waarmee je mensen aanspoort tot actie.

Na het doorlopen van alle lessen mag je jouw tekst (max 1 a4) door ons laten nakijken en zullen we je voorzien van feedback, tips en advies!

Zo gaat de cursus in zijn werk

  • Zoals eerder vermeld zijn onze cursussen 100% online.
  • Je krijgt meteen na bestelling je login gegevens voor toegang tot de cursus.
  • Je kunt dan direct aan de slag op je eigen tempo. Je kunt dus op elk moment beginnen met deze cursus en op elk moment van de dag de cursus volgen.
  • De toegang is onbeperkt, je kunt er je hele carrière van blijven profiteren.
  • Online begeleiding. Tijdens en na de cursus kun je ons persoonlijk benaderen via e-mail. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en helpen jou succesvol te worden. Je kunt binnen één werkdag een reactie verwachten.
  • Als afsluiting krijg je een eindopdracht. Hiermee test je niet alleen je kennis, je ontvangt tevens feedback van onze Copywriter om er zeker van te zijn dat je op de juiste weg zit.
  • Wanneer de eindopdracht aan onze normen voldoet ontvang je het officiële certificaat van succesvolle deelname aan de cursus.

Na de cursus blijven wij je helpen

Zoals gezegd sporen wij je aan tot actie, wij gaan er dan ook vanuit dat je fanatiek gaat uitvoeren wat je geleerd hebt van de cursus. En als je bezig bent, komen er vaak weer vragen boven.

Daarom geven wij onze cursisten ook hun carrière lang toegang tot de cursus met de bijbehorende ondersteuning.

Ook blijven wij onze cursussen updaten met de laatste technieken en inzichten. Daarvan word je automatisch op de hoogte gehouden.

Jouw investering

Een éénmalige investering voor een carrière lang toegang tot de lesstof, alle updates en begeleiding.

30 dagen niet goed geld terug garantie

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je de juiste keuze maakt. Je mag het ook gewoon proberen. Bevalt de cursus je niet, dan mag je gebruik maken van de 30 dagen niet goed geld terug garantie. Wij zijn alleen tevreden als jij dat ook bent.

Gewoon een mailtje sturen met de reden is voldoende.

TIP: pak je belastingvoordeel mee

Check voor de zekerheid de website van de belastingdienst, zoekwoord “studiekosten”, want zowel voor jou als voor je werkgever kunnen de studiekosten aftrekbaar zijn.

Voor wie is deze cursus?

De cursus is uitermate geschikt voor professionele copywriters, die voor (meerdere) opdrachtgevers en klanten producten moeten realiseren, maar ook voor marketing of communicatie medewerkers die binnen hun eigen bedrijf aan de slag gaan met het realiseren van content.

Tijdsinvestering

Om de totale cursus te volgen en e.e.a. direct om te zetten in de praktijk heb je ongeveer 20 uur nodig.

Wij zijn van de praktijk en gaan voor resultaat, jij ook?

Onze cursussen zijn gemaakt vanuit de gedachte dat je er direct profijt van moet hebben.

Wij hebben ook liever dat je jouw tijd, zo veel mogelijk besteedt aan de implementatie van wat je geleerd hebt: met minimale tijdsbesteding – het maximale resultaat.
Verwacht dan ook geen lange theoretisch verhalen, maar beknopte to-the-point teksten met praktijkvoorbeelden en tips die je direct toe kunt passen.

De visie hierachter, uitgelegd door Karel:

Onze cursussen zijn volledig online

Al onze cursussen zijn uitsluitend individueel en via internet te volgen. Dit betekent:

  • Dat je inlogt op ons online cursussysteem en de lesstof overal kunt bekijken. Op kantoor via je desktop, of lekker ontspannen op de bank met je laptop of tablet.
  • De lesstof in deze cursus bestaat uit een combinatie van online teksten, afbeeldingen en een online eindopdracht. Geen papierwerk dus.
  • Ondersteuning krijg je van ons via e-mail.

De voordelen van e-learning voor jou (en je werkgever):

  • De lesstof blijft up-to-date, omdat deze eenvoudig aan te passen is.
  • Leren wanneer het jou (of je werkgever) uitkomt.
  • Leren op de beste plek voor jou.
  • Leren in jouw tempo.
  • Geen reistijd en reiskosten.
  • Een kleinere investering, omdat wij minder kosten maken.
  • Geen papier, geen vervoer, beter voor het milieu.

Je kunt bij ons dus niet terecht voor groepslessen op een vast tijdstip en een vaste locatie.

KG Online Marketing Academy

  • Een cursus volgens de KG Online Marketing visie, sterk gericht op de praktijk en behalen van direct resultaat.
  • 100% online, je kunt de cursus op elk uur van de dag, 7 dagen per week volgen in je eigen tempo.
  • Met een eenmalige investering heb je een carrière lang toegang tot de cursus en de persoonlijke ondersteuning die daarbij hoort.
  • Een carrière lang cursusupdates met de laatste ontwikkelingen en technieken, waarvan je automatisch op de hoogte wordt gesteld.
  • 30 dagen niets-geleerd-geld-terug-garantie. Geen voorwaarden, één mailtje is genoeg.

Hier ga je tijdens de cursus Copywriting mee aan de slag:

Module 1: Wat kun je verwachten in deze cursus?

1. Inleiding cursus Copywriting

Module 2: De basis van copywriting

2.1: Wat is copywriting?
2.1.1: Schrijven voor je doelgroep
2.1.2: Uniek en volledig
2.2: Welke soorten copywriting zijn er?
2.2.1: Offline media
2.2.2: Online
2.3: Wat heb je nodig om goede copy te leveren?
2.4: Copy plannen – editorial kalender maken voor social media en blogposts
2.5: Het schrijven zelf: de voorbereiding
2.5.1: Brainstormen
2.5.2: Zoekwoordonderzoek
2.5.3: Websitestructuur
2.5.4: Doel bepalen
2.6: De opmaak – welke elementen moet een tekst bevatten?
2.6.1: Intro, bodytekst en afbeelding
2.7: Het schrijven zelf – tone of voice en taalregels
2.7.1: Interpunctie, actief schrijven en de kop (titel)
2.8: Het schrijven zelf – call to action
2.9: Het schrijven zelf – herschrijven
2.10: Media bij je tekst
2.10.1: Alt-tekst en omschrijving
2.11: Afronden
2.12: Volgende stap in deze cursus

Module 3. Handige tools en naslagwerken voor copywriters

3.1: Inleiding
3.2: SEO
3.3: Foto’s
3.4: Tools voor het inplannen van social media updates

Module 4. Schrijven voor offline (gedrukte) media

4.1: Inleiding
4.2: Waar moet je aan denken?
4.3: Persberichten
4.3.1: Hoe ziet een persbericht eruit?
4.3.2: Welke informatie mag niet ontbreken?
4.3.3: Algemene tips voor het schrijven van een persbericht
4.4: Advertenties
4.5: Advertorials
4.5.1: Het schrijven van een advertorial
4.5.2: Advertentie of advertorial: hoe kies je?
4.6: Flyers, folders en brochures
4.6.1: Tekst voor een flyer
4.6.2: Tekst voor een folder
4.6.3: Tekst voor een brochure

Module 5. Schrijven voor het web

5.1: Waar moet je aan denken?
5.2: SEO
5.2.1: Zoekwoorden
5.2.2: Websitestructuur
5.2.3: Metagegevens
5.3: Betaald en onbetaald (organisch)
5.4: Organisch – productomschrijvingen
5.5: Organisch – blogartikelen
5.5.1 Tips en adviezen voor succesvol bloggen
5.6: Organisch – social media updates
5.7: Organisch – landingspagina’s
5.8: Organisch – nieuwsbrieven per e-mail
5.9: Betaald – SEA advertentieteksten
5.10: Betaald – social media advertentieteksten

Eindopdracht cursus Copy

mark2 mark2 google partner