Home>Aanbod>Cursus E-mailmarketing

Cursus E-mailmarketing

De cursus

  • Je leert hoe je e-mailmarketing in kunt zetten voor meer omzet en winst.
  • Je leert hoe je een aansprekende nieuwsbrief maakt die wordt geopend, gelezen én zorgt voor conversie.
  • Na het volgen van deze cursus weet jij alles wat nodig is om zelf aan de slag te gaan met professionele e-mailcampagnes.
  • De extra bonus content gaat nog een stapje verder en biedt je praktische tips voor lead nurturing en e-mail sequences.

KG Online Marketing Academy

  • Een cursus volgens de KG Online Marketing visie, sterk gericht op de praktijk en behalen van direct resultaat.
  • 100% online, je kunt de cursus op elk uur van de dag, 7 dagen per week volgen in je eigen tempo.
  • Met een eenmalige investering heb je een carrière lang toegang tot de cursus en de persoonlijke ondersteuning die daarbij hoort.
  • Een carrière lang cursusupdates met de laatste ontwikkelingen en technieken, waarvan je automatisch op de hoogte wordt gesteld.
  • 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie. Geen voorwaarden, één mailtje is genoeg.

Leer e-mailmarketing in te zetten voor meer omzet en winst met onze cursus e-mailmarketing!

Wereldwijd zijn er vier keer meer e-mailaccounts dan het aantal gebruikers van Facebook en Twitter bij elkaar. Het is ook een veel actiever medium. Zelfs als we spam niet meerekenen, worden er op één dag meer dan acht keer zoveel e-mails verstuurd dan Facebook-updates, -likes en tweets bij elkaar. Met andere woorden: als je een groot publiek wilt bereiken is e-mailmarketing een waardevol instrument.

Maar hoe begin je er aan? Wie succesvol wil zijn in e-mailmarketing moet meer doen dan alleen om de zoveel tijd een bulkmail versturen. E-mailmarketing is ook het leren kennen van je ontvangers. Interesses, in het verleden geopende e-mails of aangekochte producten. Het is allemaal informatie die bijdraagt aan het slagen of falen van een e-mailcampagne.

Daarnaast is er het wettelijke aspect. Wanneer mag je iemand per e-mail benaderen? Mag je zomaar een verzendlijst van een derde partij inkopen? En wat kan je eraan doen om te voorkomen dat je berichten in de spamfilters blijven hangen?

In deze cursus E-mailmarketing geven we je antwoord op deze en vele andere vragen.

Na het volgen van deze cursus kan je zelf aan de slag met professionele e-mailcampagnes.

Doelgroep

De cursus is bedoeld voor bedrijven, ondernemers, zzp-ers en marketeers die professioneel aan de slag willen gaan met e-mail marketing. Er is geen specifieke voorkennis benodigd voor deze cursus.

Tijdsinvestering

Wij verwachten dat je ongeveer 30 uur nodig hebt om deze cursus af te ronden.

Wij zijn van de praktijk en gaan voor resultaat, jij ook?

Onze cursussen zijn gemaakt vanuit de gedachte dat je er direct profijt van moet hebben.

Wij hebben ook liever dat je jouw tijd, zo veel mogelijk besteedt aan de implementatie van wat je geleerd hebt: met minimale tijdsbesteding – het maximale resultaat.

Verwacht dan ook geen lange theoretisch verhalen, maar beknopte to-the-point teksten met praktijkvoorbeelden en tips die je direct toe kunt passen.

De visie hierachter, uitgelegd door Karel:

Onze cursussen zijn volledig online

Al onze cursussen zijn uitsluitend individueel en via internet te volgen. Dit betekent:

  • Dat je inlogt op ons online cursussysteem en de lesstof overal kunt bekijken. Op kantoor via je desktop, of lekker ontspannen op de bank met je laptop of tablet.
  • De lesstof bestaat uit een combinatie van online teksten, video’s en (tussentijdse) toetsen. Geen papierwerk dus.
  • Ondersteuning krijg je van ons via e-mail (info@kgacademy.nl).

De voordelen van e-learning voor jou (en je werkgever):

  • De lesstof blijft up-to-date, omdat deze eenvoudig aan te passen is.
  • Leren wanneer het jou (of je werkgever) uitkomt.
  • Leren op de beste plek voor jou.
  • Leren in jouw tempo.
  • Geen reistijd en reiskosten.
  • Een kleinere investering, omdat wij minder kosten maken.
  • Geen papier, geen vervoer, beter voor het milieu.

Je kunt bij ons dus niet terecht voor groepslessen op een vast tijdstip en een vaste locatie.

Inhoud Online Cursus E-mailmarketing

De cursus E-mailmarketing bestaat uit 11 modules waarin we je de basics van e-mailmarketing bijbrengen. Na het volgen van de cursus kan je zelf aan de slag met professionele e-mailcampagnes.

  • Module 1 – Introductie
    Waarom e-mailmarketing? In welke categorieën is e-mailmarketing in te delen? Waar moet je aan denken voor je begint met e-mailmarketing?
  • Module 2 – De database
    Wie aan de slag gaat met e-mailmarketing, kan niet zonder database. De gegevens in je database zijn misschien wel hét belangrijkste wapen dat je hebt, omdat ze je helpen relevante e-mails op te stellen. Daarnaast is een database natuurlijk nodig om een verzendlijst in op te slaan. In deze module leer je hoe je een database inricht.
  • Module 3 – Opt-ins en het onderhouden van je verzendlijst
    Om iemand e-mailings te versturen heb je zijn toestemming, een opt-in, nodig. Hoe verzamel je opt-ins? En hoe zorg je ervoor dat je verzendlijst altijd up-to-date is?
  • Module 4 – E-mailreputatie
    In een ideale wereld zouden e-mailproviders iedere e-mailmarketeer vertrouwen, omdat iedere e-mailmarketeer bonafide bedoelingen had. De realiteit leert ons echter dat maar liefst 70 procent van alle wereldwijd verzonden e-mails spammails zijn. Om het vertrouwen van e-mailproviders te winnen, moet je daarom eerst een goede reputatie opbouwen om er zo voor te zorgen dat je e-mails in de inbox van hun ontvangers komen. In deze module leer je waar e-mailproviders deze verzendreputatie op baseren.
  • Module 5 – E-maildeliverability: de technische kant
    Niet elke verzonden e-mail komt bij zijn eindbestemming aan. E-maildeliverability is de mate waarin e-mails bij de geadresseerde aankomt. In deze module leer je wat er onderweg allemaal mis kan gaan, en wat je kan doen om dit te voorkomen.
  • Module 6 – E-maildeliverability in de dagelijkse praktijk
    In module 5 behandelen we het technische aspect van e-maildeliverability. Een gedeelte waar je als e-mailmarketeer, wanneer alles eenmaal is opgezet, misschien niet zo heel veel mee te maken krijgt. Maar de aflevering van e-mails is van meerdere zaken afhankelijk. Dingen waar je ook in de dagelijkse praktijk rekening mee moeten houden. Die behandelen we in module 6.
  • Module 7 – Transactionele en event-driven e-mails
    De meest succesvolle e-mailcampagnes bestaan over het algemeen uit transactionele en event-driven e-mails. In deze module leer je waarom.
  • Module 8 – Nieuwsbrieven en overige commerciële e-mails
    Hoe stel je een goede nieuwsbrief op? Hoe maak je een contentplan? Waar moet een goede call-to-action aan voldoen?
  • Module 9 – Mobiel
    De helft van alle e-mails wordt geopend op een mobiele telefoon, en dat aantal zit sterk in de lift. Je e-mail niet optimaliseren voor mobiel is dus een luxe die je je echt niet meer kunt veroorloven. In deze module leer je hoe je e-mail geschikt maakt voor mobiel gebruik.
  • Module 10 – Testen
    Welke onderwerpregels werken het beste? Wat is de beste dag om je e-mails te versturen? Na hoe lang kan je het beste een event-driven e-mail versturen? Hoe ziet mijn e-mail eruit in verschillende e-mailclients? Er is maar één manier om daar achter te komen: door te testen.
  • Module 11 – De Wet
    In de meest landen geldt er een strenge wetgeving op het gebied van e-mailmarketing. In deze module staan we stil bij de geldende regelgevingen in Nederland en België.
  • Bonusmodules
    De cursus bevat verder ook nog een aantal bonusmodules. Zo leer je zelf een responsive e-mailtemplate maken en staan we stil bij lead nurturing.

De inhoudsopgave:

    1. Introductie
      – Test 1 (gesloten vragen)
    2. De database
      – Test 2 (gesloten vragen)
    3. Opt-ins en het onderhouden van je verzendlijst
      – Test 3 (gesloten vragen)
    4. E-mailreputatie
      – Test 4 (gesloten vragen)
    5. E-mail deliverability: de technische kant
      – Test 5 (gesloten vragen)
    6. E-mail deliverability in de dagelijkse praktijk
      – Test 6 (gesloten vragen)
    7. Transactionele en event-driven e-mails
      – Test 7 (gesloten vragen)
    8. Nieuwsbrieven en overige commerciële e-mails
      – Test 8 (gesloten vragen)
    9. Mobiel
      – Test 9 (gesloten vragen)
    10. Testen
      – Test 10 (gesloten vragen)
    11. De wet
      – Test 11 (gesloten vragen)= Eindexamen =
    12. Bonusmodules

Zo gaat de cursus in zijn werk

  • Zoals eerder vermeld zijn onze cursussen 100% online.
  • Je krijgt meteen na bestelling je login gegevens voor toegang tot de cursus.
  • Je kunt dan direct aan de slag op je eigen tempo. Je kunt dus op elk moment beginnen met deze cursus en op elk moment van de dag de cursus volgen.
  • De toegang is onbeperkt, je kunt er je hele carrière van blijven profiteren.
  • Online begeleiding. Tijdens en na de cursus kun je ons persoonlijk benaderen via e-mail. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en helpen jou succesvol te worden. Je kunt binnen één werkdag een reactie verwachten.
  • Je doorloopt verschillende modules en krijgt daarbij (afhankelijk van de cursus) ook praktische opdrachten die direct van toegevoegde waarde zijn voor je organisatie.
  • Je kunt er zelf voor kiezen dat alle modules direct toegankelijk voor je zijn. Standaard krijg je na de meeste modules een korte test die je succesvol af moet ronden om aan de stof van het volgende module te mogen beginnen. Deze korte testen zijn er vooral op gericht om te beoordelen of je de stof beheerst.
  • Als afsluiting krijg je een eindexamen en afhankelijk van de cursus een praktijkcase.
  • Wanneer beide aan onze normen voldoen ontvang je het officiële certificaat van succesvolle deelname aan de cursus.

Na de cursus blijven wij je helpen

Zoals gezegd sporen wij je aan tot actie, wij gaan er dan ook vanuit dat je fanatiek gaat uitvoeren wat je geleerd hebt van de cursus. En als je bezig bent, komen er vaak weer vragen boven.

Daarom geven wij onze cursisten ook hun carrière lang toegang tot de cursus met de bijbehorende ondersteuning.

Ook blijven wij onze cursussen updaten met de laatste technieken en inzichten. Daarvan word je automatisch op de hoogte gehouden.

Jouw investering

Een éénmalige investering van €395,- exclusief btw voor een carrière lang toegang tot de lesstof, alle updates en begeleiding.

30 dagen niet goed geld terug garantie

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je de juiste keuze maakt. Je mag het ook gewoon proberen. Bevalt de cursus je niet, dan mag je gebruik maken van de 30 dagen niet goed geld terug garantie. Wij zijn alleen tevreden als jij dat ook bent.

Gewoon een mailtje sturen met de reden is voldoende.

TIP: pak je belastingvoordeel mee

Check voor de zekerheid de website van de belastingdienst, zoekwoord “studiekosten”, want zowel voor jou als voor je werkgever kunnen de studiekosten aftrekbaar zijn.

Wil je eerst een kijkje nemen alvorens de cursus E-mailmarketing te bestellen? Doe dan onze gratis proefles!

mark2 mark2 mark3