Home>Aanbod>Cursus Google AdWords

Cursus Google AdWords

De cursus

  • Je hebt aan het eind van onze cursus alle kennis om Google AdWords ook vóór jouw bedrijf te laten werken.
  • Je leert winstgevende campagnes op te zetten en je budget zo effectief mogelijk in te zetten.
  • Je leert de juiste zoekwoorden te selecteren en advertenties te maken die daadwerkelijk zorgen voor meer conversies en omzet.
  • Alle facetten van Google AdWords die zorgen voor jouw succes komen aan bod.
  • Gemaakt en begeleid door onze AdWords specialisten van KG Online Marketing Bureau.

KG Online Marketing Academy

  • Een cursus volgens de KG Online Marketing visie, sterk gericht op de praktijk en behalen van direct resultaat.
  • 100% online, je kunt de cursus op elk uur van de dag, 7 dagen per week volgen in je eigen tempo.
  • Met een eenmalige investering heb je één jaar lang toegang tot de cursus en de persoonlijke ondersteuning die daarbij hoort.
  • Een jaar lang cursusupdates met de laatste ontwikkelingen en technieken, waarvan je automatisch op de hoogte wordt gesteld.
  • 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie. Geen voorwaarden, één mailtje is genoeg.

Stop met geld verspillen en leer Google AdWords succesvol in te zetten voor meer omzet en meer winst!

Als online ondernemer kun je niet meer om Google AdWords heen. Alleen al in Nederland heeft Google ruim 90% van de zoekmachine markt in handen. Adverteren met Google AdWords kan zonder enige ervaring zomaar een enorme kostenpost worden, zonder het gewenste resultaat.

De kracht van AdWords is juist dat je met de juiste zoekwoorden daadwerkelijk voor meer conversies en omzet kunt zorgen! Maar daar gaat het meestal fout..

En mocht je wel bezoekers trekken, dan betekenen die bezoekers niet direct meer omzet, inschrijvingen, leads of conversies. Vaak worden er grote fouten begaan, een greep uit de meest voorkomende problemen;

  • Verkeerde zoekwoorden (te breed: “verzekering” ipv “autoverzekering afsluiten”)
  • Slechts 1 advertentie per advertentiegroep
  • Geen of slechte landingspagina’s

Met onze cursus “Google AdWords in de praktijk” leer je Google AdWords effectief te gebruiken. Start vandaag nog met het selecteren van de juiste zoekwoorden, het opzetten van winstgevende campagnes en leer je budget zo effectief mogelijk in te zetten.

Je hebt aan het eind van onze cursus alle kennis om Google AdWords ook voor jouw bedrijf te laten werken.

Doelgroep

Er is geen basiskennis vereist. Zowel absolute beginners als gevorderden doen hun voordeel met deze cursus. Een must voor webwinkeliers, website-eigenaren, webmasters, marketingmanagers, online marketeers, webdesigners en ZZP-ers die willen leren wat Google AdWords écht te bieden heeft.

Tijdsinvestering

Je hebt gemiddeld 36 uur nodig om de volledige cursus te doorlopen.

Wij zijn van de praktijk en gaan voor resultaat, jij ook?

Onze cursussen zijn gemaakt vanuit de gedachte dat je er direct profijt van moet hebben.

Wij hebben ook liever dat je jouw tijd, zo veel mogelijk besteedt aan de implementatie van wat je geleerd hebt: met minimale tijdsbesteding – het maximale resultaat.

Verwacht dan ook geen lange theoretisch verhalen, maar beknopte to-the-point teksten met praktijkvoorbeelden en tips die je direct toe kunt passen.

De visie hierachter, uitgelegd door Karel:

Onze cursussen zijn volledig online

Al onze cursussen zijn uitsluitend individueel en via internet te volgen. Dit betekent:

  • Dat je inlogt op ons online cursussysteem en de lesstof overal kunt bekijken. Op kantoor via je desktop, of lekker ontspannen op de bank met je laptop of tablet.
  • De lesstof bestaat uit een combinatie van online teksten, video’s en (tussentijdse) toetsen. Geen papierwerk dus.
  • Ondersteuning krijg je van ons via e-mail.

De voordelen van e-learning voor jou (en je werkgever):

  • De lesstof blijft up-to-date, omdat deze eenvoudig aan te passen is.
  • Leren wanneer het jou (of je werkgever) uitkomt.
  • Leren op de beste plek voor jou.
  • Leren in jouw tempo.
  • Geen reistijd en reiskosten.
  • Een kleinere investering, omdat wij minder kosten maken.
  • Geen papier, geen vervoer, beter voor het milieu.

Zo gaat de cursus in zijn werk

  • Zoals eerder vermeld zijn onze cursussen 100% online.
  • Je krijgt meteen na bestelling je login gegevens voor toegang tot de cursus.
  • Je kunt dan direct aan de slag op je eigen tempo. Je kunt dus op elk moment beginnen met deze cursus en op elk moment van de dag de cursus volgen.
  • De toegang is 1 jaar geldig, daarna krijg je vrijblijvend de keuze of je graag nog een jaar toegang wilt.
  • Online begeleiding. Tijdens de cursus kun je ons persoonlijk benaderen via e-mail. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en helpen jou succesvol te worden. Je kunt binnen één werkdag een reactie verwachten.
  • Als afsluiting krijg je een eindexamen en afhankelijk van de cursus een praktijkcase of eindopdracht. Wanneer deze aan onze normen voldoet ontvang je het officiële certificaat van succesvolle deelname aan de cursus.

Na de cursus blijven wij je helpen

Zoals gezegd sporen wij je aan tot actie, wij gaan er dan ook vanuit dat je fanatiek gaat uitvoeren wat je geleerd hebt van de cursussen. En als je bezig bent, komen er vaak weer vragen boven.

Daarom geven wij onze cursisten één jaar lang toegang tot de cursus met de bijbehorende ondersteuning (vrijblijvend te verlengen indien gewenst).

Ook blijven wij onze cursussen updaten met de laatste technieken en inzichten. Daarvan word je automatisch op de hoogte gehouden.

Jouw investering

Een éénmalige investering van 395,- exclusief btw voor één jaar lang toegang tot de cursus, alle updates en begeleiding.

30 dagen niet goed geld terug garantie

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je de juiste keuze maakt. Je mag het ook gewoon proberen. Bevalt de cursus je niet, dan mag je gebruik maken van de 30 dagen niet goed geld terug garantie. Wij zijn alleen tevreden als jij dat ook bent.

Gewoon een mailtje sturen met de reden is voldoende.

TIP: pak je belastingvoordeel mee

Check voor de zekerheid de website van de belastingdienst, zoekwoord “studiekosten”, want zowel voor jou als voor je werkgever kunnen de studiekosten aftrekbaar zijn.

Inhoud online cursus “Google AdWords in de praktijk”

De online cursus bestaat uit 9 modules waarin je leert zelf effectieve campagnes te ontwikkelen en op te zetten met Google AdWords. Wij leren je om gericht en met resultaat te adverteren.

Hier ga je mee aan de slag in de online Cursus “Google AdWords in de praktijk”:

  • Module 1 – Wat is zoekmachine adverteren?

    In de eerste module komen de volgende onderwerpen aan bod: voordelen van zoekmachine adverteren (SEA – Search Engine Advertising), wat Google AdWords inhoudt en hoe het werkt, het veilingproces in AdWords en de kwaliteitsscore.
  • Module 2 – Het aanmaken van een Google AdWords account.

    Vervolgens ga je aan de slag met het aanmaken van een account. Heb je dit al gedaan dan kun je direct aan de slag met het controleren van alle belangrijke instellingen.
  • Module 3 – Google Analytics.

    Er zal een korte inleiding in Google Analytics worden gegeven, inclusief het juist installeren er van. Daarnaast wordt het koppelen van Google Analytics met Google AdWords uitgelegd.
  • Module 4 – Inventarisatie.

    In deze module gaan we in op de inhoudelijke beslissingen die je neemt voordat je een AdWords campagne gaat opzetten. Zo is er verschillende informatie die je in kaart moet brengen. Een campagne in AdWords kan immers alleen succesvol worden als het is gebaseerd op een gedegen strategie.
  • Module 5 – Advertentiebeleid.

    Google heeft een advertentiebeleid. Het is belangrijk om deze regels en richtlijnen goed te begrijpen en na te leven, aangezien Google scherp toeziet op deze richtlijnen. In deze module leer je hoe je hier goed mee om moet gaan.
  • Module 6 – Het Zoeknetwerk.

    Hierin komt het opzetten van campagnes in het Zoeknetwerk aan bod. Dit wil zeggen: op zoekresultatenpagina’s in Google, met alle instellingen en mogelijkheden die daarbij horen. We geven ook een aantal tips voor betere advertentieteksten en Google Shopping!
  • Module 7 – Het Displaynetwerk.

    Adverteren in het Displaynetwerk zorgt ervoor dat jouw advertenties verschijnen op websites, die naast de eigen content ook Google advertenties weergeven. Een displaycampagne is ideaal voor meer naamsbekendheid of de introductie van een nieuw product.
  • Module 8 – Analyseren en Optimaliseren.

    Wanneer je je campagne(s) hebt opgezet begint het adverteren eigenlijk pas. Je hebt alleen een sterke campagne wanneer je voortdurend inspeelt op de data en analyse vanuit je campagne. Door te blijven aanpassen en optimaliseren kun je het meeste rendement uit je campagne halen. Wij laten je zien wat de meest voorkomende optimalisatietaken zijn en hoe je dit doet.
  • Module 9 – Hulpprogramma’s.

    Google AdWords heeft verschillende hulpprogramma’s die (zoals de naam al weg geeft..) je helpen bij het maken van beslissingen en trekken van conclusies. Wij laten zien welke programma’s er zijn en hoe je deze effectief kunt inzetten.

De inhoudsopgave:

  1.  Wat is zoekmachine adverteren?
    – Test 1 (gesloten vragen)
  2. Het aanmaken van een Google Adwords account
    – Test 2 (gesloten vragen)
  3. Google Analytics
    – Test  3 (gesloten vragen)
  4. Inventarisatie
    – Test 4 (gesloten vragen)
  5. Advertentiebeleid
    – Test 5 (gesloten vragen)
  6. Het Zoeknetwerk
    – Test 6 (gesloten vragen)
  7. Het Display Netwerk
    – Test 7 (gesloten vragen)
  8. Analyseren & Optimaliseren
    – Test 8 (gesloten vragen)
  9. Hulpprogramma’s
    – Test 9 – (gesloten vragen)
  10. Afsluiting & Eindexamen

Johan Versteegh
Website: Worldcupbrazil.net

“De cursus heeft een uitstekende structuur. AdWords wordt in een makkelijke taal uitgelegd met goede video’s en voorbeelden. De persoonlijke ondersteuning bij vragen en opmerkingen is super, elke vraag wordt goed en snel beantwoord! Ik geef deze cursus een 8.”

Kim Berg-Kanis
Website: Contentcare.nl

“De cursus is goed gecategoriseerd. Er worden duidelijke teksten en video’s gebruikt, zonder dat de modules te lang zijn. Een 8 is hier goed op zijn plaats.”

Wil je eerst een kijkje nemen alvorens de cursus Google AdWords te bestellen? Doe dan onze gratis proefles!

e-academy

Bij ons kun je PE-punten verzamelen om ervoor te zorgen dat jij jezelf e-Academy Professional mag noemen. Wij werken namelijk samen met Thuiswinkel e-Academy en zijn e-Academy Learning Partner. Voor onze online trainingen is de PE-punten verdeling als volgt:

Cursus Zoekmachine optimalisatie 20
Cursus Google Analytics 40
Cursus Google AdWords 36
Cursus Zoekmachine optimalisatie Advanced 10
Cursus Zoekmachine optimalisatie Lokaal 15
Cursus E-mailmarketing 25
Cursus Facebook 20
Cursus Twitter 20
Cursus WordPress 25
Cursus Conversie Optimalisatie 30
Cursus Copywriting 20

 

Zoals je ziet is het heel goed mogelijk om ALLE benodigde punten voor 1 jaar bij ons te behalen. Bekijk ons All-in access pakket met toegang tot al onze online trainingen.

Hoe werkt het?

  1. Zorg ervoor dat je als e-Academy Professional op e-academy.org bent ingeschreven;
  2. Meld je vervolgens bij ons aan voor de cursus(sen) van jouw keuze;
  3. Laat ons even via de mail – als reply op de bestelbevestiging – weten dat je PE-punten wilt ontvangen voor een cursus;
  4. Dan zorgen wij ervoor dat de punten aan jou worden toegekend.

 

mark2 mark2 google partner