Home>Aanbod>Cursus Google Analytics

Cursus Google Analytics

De cursus

  • Je leert concrete actiepunten te formuleren uit de data van Google Analytics die zorgen voor meer omzet en winst.
  • Je leert in duidelijke taal wat Google Analytics écht te bieden heeft.
  • Je leert de data uit Google Analytics op de juiste manier te interpreteren.
  • Alle aspecten die jij nodig hebt om Google Analytics succesvol in te zetten komen aan bod.

KG Online Marketing Academy

  • Een cursus volgens de KG Online Marketing visie, sterk gericht op de praktijk en behalen van direct resultaat.
  • 100% online, je kunt de cursus op elk uur van de dag, 7 dagen per week volgen in je eigen tempo.
  • Met een eenmalige investering heb je een carrière lang toegang tot de cursus en de persoonlijke ondersteuning die daarbij hoort.
  • Een carrière lang cursusupdates met de laatste ontwikkelingen en technieken, waarvan je automatisch op de hoogte wordt gesteld.
  • 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie. Geen voorwaarden, één mailtje is genoeg.

Stop met tijd verspillen aan Google Analytics en leer hoe succesvolle bedrijven Analytics inzetten voor meer omzet en meer winst!

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen, de kans is groot dat de manier waarop je Google Analytics op dit moment gebruikt nutteloos is. De afgelopen 24 uur heb je minstens twee keer ingelogd bij Google Analytics.

Maar ben eens eerlijk, los van het positieve of negatieve gevoel je van de bezoekersaantallen kreeg, wat heb je er verder aan gehad? Waarschijnlijk niks.

Het kost je een hoop tijd en stress, maar het levert je verder niets op. Troost je, het gros van de webmasters “gebruikt” Google Analytics op deze manier.

Wij gaan je leren hoe je Google Analytics zo kunt inzetten dat het je daadwerkelijk concrete actiepunten oplevert die zorgen dat je de juiste beslissingen kunt maken en meer omzet en winst behaalt.

Dat is namelijk wat succesvolle bedrijven doen, Google Analytics inzetten voor het optimaliseren van hun bedrijf! Je hebt aan het eind van onze cursus alle kennis om Google Analytics ook voor jouw bedrijf te laten werken.

Doelgroep

Er is geen basiskennis vereist. Zowel absolute beginners als gevorderden doen hun voordeel met deze cursus. Een must voor webwinkeliers, website-eigenaren, webmasters, marketingmanagers, online marketeers, webdesigners en ZZP-ers die willen leren wat Google Analytics écht te bieden heeft.

Tijdsinvestering

Je hebt gemiddeld 40 uur nodig om de volledige cursus te doorlopen.

Wij zijn van de praktijk en gaan voor resultaat, jij ook?

Onze cursussen zijn gemaakt vanuit de gedachte dat je er direct profijt van moet hebben.

Wij hebben ook liever dat je jouw tijd, zo veel mogelijk besteedt aan de implementatie van wat je geleerd hebt: met minimale tijdsbesteding – het maximale resultaat.

Verwacht dan ook geen lange theoretisch verhalen, maar beknopte to-the-point teksten met praktijkvoorbeelden en tips die je direct toe kunt passen.

De visie hierachter, uitgelegd door Karel:

Onze cursussen zijn volledig online

Al onze cursussen zijn uitsluitend individueel en via internet te volgen. Dit betekent:

  • Dat je inlogt op ons online cursussysteem en de lesstof overal kunt bekijken. Op kantoor via je desktop, of lekker ontspannen op de bank met je laptop of tablet.
  • De lesstof bestaat uit een combinatie van online teksten, video’s en (tussentijdse) toetsen. Geen papierwerk dus.
  • Ondersteuning krijg je van ons via e-mail (info@kgacademy.nl).

De voordelen van e-learning voor jou (en je werkgever):

  • De lesstof blijft up-to-date, omdat deze eenvoudig aan te passen is.
  • Leren wanneer het jou (of je werkgever) uitkomt.
  • Leren op de beste plek voor jou.
  • Leren in jouw tempo.
  • Geen reistijd en reiskosten.
  • Een kleinere investering, omdat wij minder kosten maken.
  • Geen papier, geen vervoer, beter voor het milieu.

Je kunt bij ons dus niet terecht voor groepslessen op een vast tijdstip en een vaste locatie.

Inhoud online Cursus “Google Analytics in de praktijk”

De online cursus bestaat uit 15 modules. Elke module bevat theorie, instructievideo’s en praktijkopdrachten. Door de theorie leer en begrijp je hoe je Google Ananlytics voor maximaal resultaat inzet.

Hier ga je mee aan de slag in de online Cursus “Google Analytics in de praktijk”:

  • Module 1 & 2 – Inleiding in Web Analytics

Introductie in Web Analytics & Starten met Google Analytics.
We beginnen bij de basis en leggen in dit eerste twee modules uit wat de belangrijkste elementen en termen binnen Web Analytics betekenen. En laten zien hoe je Google Analytics installeert, zodat je goed van start gaat.

  • Module 3 t/m 7 – Methoden om data te verzamelen

Interne zoekopdrachten, Campagnes, Event tracking, E-commerce & Doelen.
Bezoekers geven je veel meer informatie over wat zij willen dan je denkt! We bespreken een vijftal methoden die je kunt (lees: moet) gebruiken om data te verzamelen.

De methodes die aan bod komen zijn: interne zoekopdrachten, campagnes, event tracking, e-commerce en doelen. Naast uitleg over het “instellen” van de methoden, bespreken we ook hoe je de bijbehorende rapporten analyseert.

  • Module 8 & 9 – Data analyseren en interpreteren

Kritische Prestatie Indicatoren – KPI’s & Segmenteren
De Kritische Prestatie Indicatoren helpen bij het maken van goede analyses en geven je inzicht in het proces en voortgang van je doelstellingen. Ze helpen bij het bepalen van de juiste koers voor jouw website en het meten van het succes.

Onmisbaar bij het analyseren en interpreteren van de data. Evenals segmenteren, zonder het toevoegen van context aan de data ben je nergens. In de cursus leer je waarom context van belang is en hoe je deze zelf toevoegt.

  • Module 10 – Experimenteren en testen

Experimenten in Google Analytics
Door middel van experimenteren en testen is het mogelijk om het conversiepercentage te verhogen en op die manier ook de omzet te vergroten. Wij laten zien hoe dit werkt in Google Analytics maar bespreken ook waarom wij liever een andere tool gebruiken voor het testen van pagina’s.

  • Module 11 – Data over de concurrent

Competitive Intelligence
Data verzamelen over de concurrentie kan zeer waardevolle inzichten opleveren. Zonder deze inzichten is het niet mogelijk een goede strategie te ontwikkelen. In de cursus laten wij zien met welke tools je de concurrent onder de loep kunt nemen.

  • Module 12 – Multi-channel Analytics

De offline wereld bestaat ook nog
Offline heeft een grote invloed op de online acties van consumenten. Het geldt niet alleen andersom (dus online op offline), zoals vaak wordt gedacht. Denk aan een Vanity URL met een 301 Redirect en online campagnes met coupons die offline kunnen worden ingeleverd.

In deze module bespreken we verschillende methodes om te meten welke impact offline activiteiten invloed hebben op online kanalen. En andersom!

  • Module 13 – Assisted Conversions

Belang van Assisted Conversions & Conversie attributie
Het kan erg lastig zijn om te bepalen of een bepaald kanaal wat je geld kost en niet direct conversies oplevert, de moeite waard is om nog een een kans te geven. Assisted Conversions kunnen hierbij helpen.

Daarnaast bespreken we verschillende modellen voor Conversie Attributie. Hierbij bekijk je welk kanaal, welke credits krijgt voor een conversie. Erg belangrijk om te bepalen of de verdeling van je marketing budget in orde is.

  • Module 14 – AdWords rapporten in Google Analytics

De AdWords rapporten vertellen je hoe campagnes presteren en of ze voldoen aan je verwachtingen. Je komt erachter hoeveel bezoekers de website bezoeken via advertenties, hoeveel deze bezoekers op de website uitgeven en welke doelen zij behalen. Door deze te analyseren wordt het mogelijk je budgetten véél effectiever in te zettten!

  • Module 15 – Google Analytics Dashboards

Dashboards in Google Analytics geven je een snel inzicht in de prestaties van jouw website door verschillende rapporten als widgets op één pagina weer te geven. Het checken van veel verschillende statistieken wordt zo een stuk makkelijker.

  • Bonusmodule 16 – Een website analyseren in 10 stappen

Een website analyseren in 10 stappen. Een handige “handleiding” waarmee je een website helemaal zelf, zonder hulp van buitenaf, kunt analyseren.

  • Bonusmodule 17 – Google Analytics solutions gallery

Google Analytics Solutions Gallery. Middels een video laten we zien hoe je deze handige galerij kunt gebruiken. Daarnaast hebben we onze favorieten (Dashboards, Rapporten en Geavanceerde segmenten) op een rijtje gezet zodat ook jij ze kunt downloaden en gebruiken. Hiermee bespaar je veel tijd!

  • Bonusmodule 18 – Realtime rapporten

Het is in Analytics ook mogelijk om te zien hoeveel bezoekers zich op “dit moment” op jouw website bevinden. In deze bonusmodule leer je hoe jij de Realtime rapporten kunt analyseren.

De inhoudsopgave:

  1. Introductie in Web Analytics
    – Test  1 (gesloten vragen)
  2. Starten met Google Analytics
    – Test  2 (gesloten vragen)
  3. Interne zoekopdrachten analyseren in Google Analytics
    – Test 3 (gesloten vragen)
  4. Campagnes volgen in Google Analytics
    – Test  4 (gesloten vragen)
  5. Event tracking – Gebeurtenissen bijhouden
    – Test  5 (gesloten vragen)
  6. E-commerce bijhouden
    – Test 6 (gesloten vragen)
  7. Doelen in Google Analytics
    – Test 7 (gesloten vragen)
  8. Kritische Prestatie Indicatoren – KPI’s
    – Test 8 (gesloten vragen)
  9. Segmenteren
    – Test 9 (gesloten vragen)
  10. Experimenteren en testen
    – Test 10 (gesloten vragen)
  11. Competitive intelligence
    – Test 11 (gesloten vragen)
  12. Multi-channel Analytics
    – Test 12 (gesloten vragen)
  13. Assisted Conversions
    – Test 13 (gesloten vragen)
  14. AdWords rapporten in Google Analytics
    – Test 14 (gesloten vragen)
  15. Google Analytics Dashboards
    – Test 15 (gesloten vragen)
  16. = Eindexamen =

  17. Bonusmodule: Website analyseren in 10 stappen
  18. Bonusmodule: Google Analytics solutions gallery
  19. Bonusmodule: Realtime rapporten

Lianne de VriesLianne de vries
Website: Devriesonlinemarketing.nl

“De cursus bevat veel waardevolle informatie en heeft een prettige opbouw. Soms werd het ietwat ingewikkeld, maar ik vond de persoonlijke ondersteuning heel erg goed! Ik heb één keer om ondersteuning gevraagd en ondanks dat ik hier meerdere keren op terug kwam, omdat ik het niet begreep of niet juist wist uit te voeren, werd hierop goed gereageerd. Ik hoop dat er binnenkort weer een geschikte cursus voor mij beschikbaar komt op karelgeenen.nl. Ik vind dit namelijk een prettige manier om meer kennis op te doen.”

 

Pieter LippensPieter Lippens
Website:  Internetmarketingweblog.nl

“De cursus was heel waardevol, zeker een 8 waard. Inmiddels heb ik ook met succes het google analytics certified examen succesvol volbracht. Het Google Learning Center en deze cursus van Karelgeenen.nl waren daarvoor een super bron aan informatie. Uiteraard is het ook fijn dat alles in m’n eigen taal is uitgelegd. Ik kreeg steeds snel antwoord op vragen, niets op de persoonlijke ondersteuning aan te merken dus ;-). Veel succes verder en bedankt voor de goede cursus!”

 

Danielle MuitDanielle Muit
Website: Ennl.eu

“Ik heb veel geleerd van de cursus. Het laat goed zien hoe uitgebreid Google Analytics is en wat je er allemaal mee kunt. De cursus heeft een goede en duidelijke structuur. Nu de uitdaging om alle theorie om te gaan zetten naar de praktijk. De persoonlijke ondersteuning vond ik erg goed. Ideaal om per email vragen te kunnen stellen. Het antwoord kwam heel snel en er werd ook echt antwoord gegeven op de vraag. De persoonlijke benadering vind ik ook echt een groot pluspunt. Ondanks dat de cursus online gevolgd wordt heb je een naam en ben je geen nummer. De cursus krijgt van mij een 8!”

 

Linda HogenesLinda Hogenes
Website: Wishwishworld.com

“Er wordt een heleboel behandeld in de cursus, waarbij goede voorbeelden worden genoemd hoe je het geleerde kunt toepassen. Daarnaast krijg je handvatten voor een start analyse.”

 

Lars OffringaLars Offringa
Website: Companiche.nl

“De cursus zit goed in elkaar en geeft op een praktische manier een goed beeld van hoe je Google Analytics kunt gebruiken. Ik vind ook vooral de manier van studeren erg prettig. Online in je eigen tempo, waarbij je eerst een stuk theorie in tekst of video over een onderwerp krijgt en dan een afsluitende “test je kennis” test doet voordat je verder gaat naar een volgend blok! Al met al een leuke en nuttige cursus voor een goede prijs. De cursus is een dikke 8 waard. Ook de persoonlijke ondersteuning tijdens de cursus was goed, er wordt snel gereageerd op vragen!”

 

Johan Versteegh
Website: Worldcupbrazil.net

“Deze cursus scoort voor mij een 10! Van alle cursussen was dit voor mij toch de meest complexe cursus, ik heb super veel geleerd over de vele opties die Google Analytics te bieden heeft! Ik wist niet dat er zoveel mogelijk was met dit programma. De video’s zijn zeer goed in elkaar gezet en de stof wordt duidelijk uitgelegd. Elk aspect wordt uitgelegd met veel voorbeelden. Het bonusmateriaal met o.a. een stappenplan en favoriete dashboards en rapporten is zeer handig, omdat het toch moeilijk kan zijn om een begin te maken met een analytics strategie. Persoonlijke ondersteuning bij vragen en opmerkingen is super, elke vraag wordt goed en snel beantwoord!”

 

 

Zo gaat de cursus in zijn werk

  • Zoals eerder vermeld zijn onze cursussen 100% online.
  • Je krijgt meteen na bestelling je login gegevens voor toegang tot de cursus.
  • Je kunt dan direct aan de slag op je eigen tempo. Je kunt dus op elk moment beginnen met deze cursus en op elk moment van de dag de cursus volgen.
  • De toegang is onbeperkt, je kunt er je hele carrière van blijven profiteren.
  • Online begeleiding. Tijdens en na de cursus kun je ons persoonlijk benaderen via e-mail. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en helpen jou succesvol te worden. Je kunt binnen één werkdag een reactie verwachten.
  • Je doorloopt verschillende modules en krijgt daarbij (afhankelijk van de cursus) ook praktische opdrachten die direct van toegevoegde waarde zijn voor je organisatie.
  • Je kunt er zelf voor kiezen dat alle modules direct toegankelijk voor je zijn. Standaard krijg je na de meeste modules een korte test die je succesvol af moet ronden om aan de stof van het volgende module te mogen beginnen. Deze korte testen zijn er vooral op gericht om te beoordelen of je de stof beheerst.
  • Als afsluiting krijg je een eindexamen en afhankelijk van de cursus een praktijkcase.
  • Wanneer beide aan onze normen voldoen ontvang je het officiële certificaat van succesvolle deelname aan de cursus.

Na de cursus blijven wij je helpen

Zoals gezegd sporen wij je aan tot actie, wij gaan er dan ook vanuit dat je fanatiek gaat uitvoeren wat je geleerd hebt van de cursus. En als je bezig bent, komen er vaak weer vragen boven.

Daarom geven wij onze cursisten ook hun carrière lang toegang tot de cursus met de bijbehorende ondersteuning.

Ook blijven wij onze cursussen updaten met de laatste technieken en inzichten. Daarvan word je automatisch op de hoogte gehouden.

Jouw investering

Een éénmalige investering van €395,- exclusief btw voor een carrière lang toegang tot de lesstof, alle updates en begeleiding.

30 dagen niet goed geld terug garantie

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je de juiste keuze maakt. Je mag het ook gewoon proberen. Bevalt de cursus je niet, dan mag je gebruik maken van de 30 dagen niet goed geld terug garantie. Wij zijn alleen tevreden als jij dat ook bent.

Gewoon een mailtje sturen met de reden is voldoende.

TIP: pak je belastingvoordeel mee

Check voor de zekerheid de website van de belastingdienst, zoekwoord “studiekosten”, want zowel voor jou als voor je werkgever kunnen de studiekosten aftrekbaar zijn.

Vraag hieronder een gratis proefles aan van onze cursus Google Analytics!

mark2 mark2 google partner