Home>Aanbod>Cursus Twitter

Cursus Twitter

De cursus

  • Je leert hoe je Twitter in kan zetten voor de versterking van je merk, grotere naamsbekendheid, uitbreiden van je netwerk, verkrijgen van nieuwe leads en directe conversies, dus verhoging van je omzet.
  • Je leert hoe je met Twitter de interactie met je doelgroep opzoekt, leer ze echt kennen.
  • Je leert Twitter zakelijk effectief in te zetten als extra en versterkend marketingtool.
  • Je leert dat meer mogelijk is met Twitter, dan je misschien wel gedacht had.
  • Gemaakt in samenwerking met Nederlands bekendste Twitterexpert Herman Couwenbergh (@Hermaniak).

 

KG Online Marketing Academy

  • Een cursus volgens de KG Online Marketing visie, sterk gericht op de praktijk en behalen van direct resultaat.
  • 100% online, je kunt de cursus op elk uur van de dag, 7 dagen per week volgen in je eigen tempo.
  • Met een éénmalige investering heb je een carrière lang toegang tot de cursus en de persoonlijke ondersteuning die daarbij hoort.
  • Een carrière lang cursusupdates met de laatste ontwikkelingen en technieken, waarvan je automatisch op de hoogte wordt gesteld.
  • 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie. Geen voorwaarden, één mailtje is genoeg.

Wij leren jou Twitter effectief te gebruiken en je doelgroep aan te sporen tot conversie

“Twitter, zo moeilijk is dat toch niet. Privé doe ik het ook al, dan zal het mij zakelijk toch ook wel lukken om een paar tweets te versturen, of niet dan?”

Vast wel, maar daarmee bereik je waarschijnlijk maar een fractie van wat Twitter je in totaal op kan leveren, ook in omzet! Gewoon, omdat je niet alle mogelijkheden benut, jij wilt toch ook het onderste uit de kan halen voor jouw organisatie?

Dat is precies wat onze cursus jou biedt, je leert Twitter van binnen en buiten kennen en krijgt direct toepasbare handvatten om het maximale rendement uit Twitter te kunnen halen voor jouw organisatie.

Bedenk daarbij dat Twitter een positieve bijdrage kan leveren aan je bedrijfsdoelstellingen, zoals de versterking van je merk, grotere naamsbekendheid, uitbreiden van je netwerk, verkrijgen van nieuwe leads en directe conversies, dus verhoging van je omzet.

Twitter biedt je de mogelijkheid om in direct (één-op-één contact) te treden met je (potentiële) klanten, je leert je doelgroep en de mensen daarachter echt kennen. Als je het goed inzet worden zij de toekomstige ambassadeurs van jouw merk en producten.

Kortom, je leert Twitter echt effectief in te zetten als versterkend marketing medium voor jouw organisatie.

Het maakt niet uit of je je eerste tweet nog moet verzenden of al een fanatiek twitteraar bent. Onze cursus laat je stap voor stap kennis maken met Twitter en gaat steeds verder de diepte in gericht op zakelijke toepassingen en de strategie daarachter.

Tijdsinvestering

Wij verwachten dat je ongeveer 20 uur nodig hebt om deze cursus af te ronden. Tijdens de cursus word je aangespoord om direct veranderingen door te voeren in je Twitteraccount en tweetgedrag. 20 uur nuttig besteed!

Wij zijn van de praktijk en gaan voor resultaat, jij ook?

Onze cursussen zijn gemaakt vanuit de gedachte dat je er direct profijt van moet hebben.

Wij hebben ook liever dat je jouw tijd, zo veel mogelijk besteedt aan de implementatie van wat je geleerd hebt: met minimale tijdsbesteding, het maximale resultaat.

Verwacht dan ook geen lange theoretisch verhalen, maar beknopte to-the-point teksten met praktijkvoorbeelden en tips die je direct toe kunt passen.

De visie hierachter, uitgelegd door Karel:

Onze cursussen zijn volledig online

Al onze cursussen zijn uitsluitend individueel en via internet te volgen. Dit betekent:

  • Dat je inlogt op ons online cursussysteem en de lesstof overal kunt bekijken. Op kantoor via je desktop, of lekker ontspannen op de bank met je laptop of tablet.
  • De lesstof bestaat uit een combinatie van online teksten, video’s en (tussentijdse) toetsen. Geen papierwerk dus.
  • Ondersteuning krijg je van ons via e-mail (info@kgacademy.nl).

De voordelen van e-learning voor jou (en je werkgever):

  • De lesstof blijft up-to-date, omdat deze eenvoudig aan te passen is.
  • Leren wanneer het jou (of je werkgever) uitkomt.
  • Leren op de beste plek voor jou.
  • Leren in jouw tempo.
  • Geen reistijd en reiskosten.
  • Een kleinere investering, omdat wij minder kosten maken.
  • Geen papier, geen vervoer, beter voor het milieu.

Je kunt bij ons dus niet terecht voor groepslessen op een vast tijdstip en een vaste locatie.

In onze online cursus Twitter ga je o.a. aan de slag met:

  • Een introductie in Twitter: wat is Twitter? Waarom twitteren als bedrijf?
  • Tips om het optimale uit je twitterprofiel te halen.
  • Strategisch tweeten: onder andere het gebruik van # (hashtags) en de mix van goede tweets.
  • Het goed gebruiken van afbeeldingen en TwitterCards (hiermee verdubbel je de interactie!).
  • Content planning voor Twitter (=tijd besparen!).
  • Wie te volgen: influentials en inzicht krijgen in je concurrentie.
  • Het creëren van betrokkenheid op Twitter, hoe je zoveel mogelijk blijvende volgers opbouwt, omgaan met interactie en wat je hiervoor moet doen, ook op je eigen website.
  • Hoe je Twitter het beste kunt monitoren en welke analyses nuttig zijn, zoals monitoren van vermeldingen (buzz) rondom je “merk” en het gebruik van Twitterlijsten.
  • Twitter tools: Twitter Analytics, Tweetdeck, Hootsuite en SocialBro (= nog meer tijd besparen!).
  • en nog veel meer…

Inhoudsopgave

Module 1: inleiding in Twitter

Les 1.1: Wat is Twitter?
Les 1.2: Waarom Twitter als bedrijf?
Les 1.3: Wat kun je bereiken met een zakelijk Twitteraccount?

Module 2: starten met je Twitterprofiel

Les 2.1: Aanmaken van een account
Les 2.2: account- tips voor username, bio & afbeeldingen
Les 2.3: accountnaam (username)
Les 2.4: Bio
Les 2.5: Afbeeldingen
Les 2.5.1: Header-image
Les 2.6: Online en offline volgers krijgen buiten Twitter om
Les 2.6.1: Online volgers krijgen
Les 2.6.2: E-mail handtekening
Les 2.6.3: Andere social media profielen
Les 2.6.4: Offline promotie van je Twitteraccount

Module 3: opbouwen van volgers

Les 3.1: Twitter integreren op de eigen website
Les 3.2: Widget
Les 3.2.1: User timeline (Tijdlijn van gebruiker)
Les 3.2.2: Favorites (Favorieten)
Les 3.2.3: List (Lijst)
Les 3.2.4: Search (Zoeken)
Les 3.2.5: Collection (Verzameling)
Les 3.2.6: Losse tweet embedden op je website
Les 3.3: Speciale landingspagina voor Twitteraars (op de eigen website)
Les 3.3.1: Wat kan er op zo’n landingspagina opgenomen worden?
Les 3.4: Tips voor opbouwen van volgers
Les 3.4.1: Tips voor het opbouwen van volgers

Module 4: strategisch tweeten

Les 4.1: Anderen volgen op Twitter > influencers
Les 4.1.1: Tips om influencers aan je te binden
Les 4.2: Goede mix van tweets
Les 4.2.1: voorbeelden en tips
Les 4.3: Wat moet je vooral niet delen via Twitter
Les 4.4: Gebruik van # (ook rondom events)
Les 4.4.1: Waarom hashtags gebruiken?
Les 4.4.2: Hashtags bij je evenement
Les 4.4.3: Tijdens het evenement
Les 4.4.4: Na het evenement
Les 4.5: TwitterCards – tweets naar je website uitbreiden met inline media
Les 4.5.1: Breek de 140 karakterlimiet van Twitter met Twitter Cards
Les 4.5.2: Tot slot
Les 4.6: Omgaan met afbeeldingen op Twitter
Les 4.6.1: Handige optie om je Twitterafbeeldingen vindbaar te maken via Google
Les 4.7: Twitter Polls

Module 5: engagement creëren op Twitter

Les 5.1: Monitoren, wat is buzz rondom je “merk” en meer toepassingen
Les 5.1.1: Monitoring met Twitter zelf
Les 5.1.2: Monitoring met tools
Les 5.1.3: De buzz rond je merk monitoren
Les 5.1.4: Speciaal dashboard voor MKB / ZP
Les 5.1.5: Tweets opstellen met MKB dashboard
Les 5.1.6: Analytics in MKB dashboard
Les 5.2: Webcare – (klanten) service bieden op Twitter
Les 5.3: Interactie belonen
Les 5.4: Twitter Lists (lijsten)
Les 5.4.1: Hoe maak je lijsten?
Les 5.4.2: Andere toepassingen van lijsten
Les 5.5: Content planning

Module 6: monitoren en analyseren

Les 6.1: Tools
Les 6.2: TweetDeck
Les 6.3: Hootsuite
Les 6.4: Followerwonk
Les 6.5: Twitter Analytics

Module 7: introductie in Twitter Ads, Vine & Periscope

Les 7.1: Twitter Ads – ook in Nederland!
Les 7.2: Vine – 6 seconden stop-motion social video
Les 7.3: Periscope – live video streamen naar social media

eindexamen & afsluitende case

Eindexamen cursus Twitter

Zo gaat de cursus in zijn werk

  • Zoals eerder vermeld zijn onze cursussen 100% online.
  • Je krijgt meteen na bestelling je login gegevens voor toegang tot de cursus.
  • Je kunt dan direct aan de slag op je eigen tempo. Je kunt dus op elk moment beginnen met deze cursus en op elk moment van de dag de cursus volgen.
  • De toegang is onbeperkt, je kunt er je hele carrière van blijven profiteren.
  • Online begeleiding. Tijdens en na de cursus kun je ons persoonlijk benaderen via e-mail. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en helpen jou succesvol te worden. Je kunt binnen één werkdag een reactie verwachten.
  • Je doorloopt verschillende modules en krijgt daarbij (afhankelijk van de cursus) ook praktische opdrachten die direct van toegevoegde waarde zijn voor je organisatie.
  • Je kunt er zelf voor kiezen dat alle modules direct toegankelijk voor je zijn. Standaard krijg je na de meeste modules een korte test die je succesvol af moet ronden om aan de stof van het volgende module te mogen beginnen. Deze korte testen zijn er vooral op gericht om te beoordelen of je de stof beheerst.
  • Als afsluiting krijg je een eindexamen en afhankelijk van de cursus een praktijkcase.
  • Wanneer beide aan onze normen voldoen ontvang je het officiële certificaat van succesvolle deelname aan de cursus.

Na de cursus blijven wij je helpen

Zoals gezegd sporen wij je aan tot actie, wij gaan er dan ook vanuit dat je fanatiek gaat uitvoeren wat je geleerd hebt van de cursus. En als je bezig bent, komen er vaak weer vragen boven.

Daarom geven wij onze cursisten ook hun carrière lang toegang tot de cursus met de bijbehorende ondersteuning.

Ook blijven wij onze cursussen updaten met de laatste technieken en inzichten. Daarvan word je automatisch op de hoogte gehouden.

Jouw investering

Een éénmalige investering van €395,- exclusief btw voor een carrière lang toegang tot de lesstof, alle updates en begeleiding.

30 dagen niet goed geld terug garantie

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je de juiste keuze maakt. Je mag het ook gewoon proberen. Bevalt de cursus je niet, dan mag je gebruik maken van de 30 dagen niet goed geld terug garantie. Wij zijn alleen tevreden als jij dat ook bent.

Gewoon een mailtje sturen met de reden is voldoende.

TIP: pak je belastingvoordeel mee

Check voor de zekerheid de website van de belastingdienst, zoekwoord “studiekosten”, want zowel voor jou als voor je werkgever kunnen de studiekosten aftrekbaar zijn.

Wil je eerst een kijkje nemen alvorens de cursus Twitter te bestellen? Doe dan onze gratis proefles!

mark2 mark2 google partner