Naar
boven

Display advertising

Display advertising is adverteren op websites binnen het Google Display Netwerk. Net als een advertentie in de krant, maar dan online. Dit netwerk bestaat uit een verzameling van kleine en grote websites, zoals bijvoorbeeld Nu.nl en andere bekende nieuwswebsites.

Waarom display advertising inzetten?

Hoe display advertising ingezet wordt, is afhankelijk voor jouw doel. Display advertising is een goed middel om de naamsbekendheid (brand awareness) van jouw website of merk te vergroten. Daarnaast kan het middel ingezet worden om het aantal conversies te verhogen.

Wat het doel is van de advertentie is afhankelijk van de plek van de klant in het aankoopproces. Aan het begin van het proces kan het creëren van naamsbekendheid en merkvoorkeur een doel zijn. Het doel voor een klant die zich aan het einde van het aankoopproces bevindt, is converteren door middel van retargeting.

Wat gaan wij voor je doen?

Voordat we beginnen met adverteren, bespreken we het doel van jouw online advertenties. Daarna zoeken wij uit waar jouw doelgroep zich op het web begeeft. Door te adverteren op deze websites, wordt display advertising efficiënt ingezet. Ook sluiten we de advertenties zo goed mogelijk af op de doelgroep zodat het aantal clicks op de advertentie zo hoog mogelijk is.

Aan de hand van de onderstaande vragen krijgen wij een goed beeld van jouw doelgroep en kunnen wij de advertenties zo goed mogelijk laten aansluiten op hun behoeften:

  • Wat zijn de interesses van je doelgroep?
  • Wat doet je doelgroep qua werk?
  • Op welke tijdstippen zijn zij aan het surfen?
  • Op wat voor soort websites zit je doelgroep?
  • Vanaf welk apparaat surfen zij?
  • Enzovoorts…

Wij helpen je graag met het online bouwen aan jouw merk of onderneming. Benieuwd hoe wij jouw online onderneming kunnen laten groeien door middel van display advertising? Neem dan eens contact met ons op.

rianne swijtink

Rianne Swijtink

SEA Consultant
085 208 21 00

Maximaal succes met display advertising? Contacteer ons.