Naar
boven

E-books en Whitepapers

Wanneer je aan de slag wil met marketing automation, is het ideaal om een wat groter contentstuk te gebruiken. We doelen hierbij op e-books en whitepapers. Deze kun je als download beschikbaar stellen, zodat je e-mailadressen vergaart van bezoekers (potentiële klanten!) die je daarna actief kunt gaan benaderen.

E-books en whitepapers zijn dus grotere tekstproducties, die meestal uit één onderwerp (en eventueel diverse deelonderwerpen) beslaan. Je krijgt hiermee de kans om écht even de diepte in te gaan, autoriteit te tonen en je doelgroep te informeren over een belangrijk (en relevant) onderwerp.

Hoe werkt het?

We gaan met jou in overleg over het onderwerp van jouw e-book of whitepaper. Welke aspecten moeten goed naar voren komen? Welke toon moeten we hanteren? We houden daarbij optimaal rekening met de fase van de customer journey waarin jouw bezoeker zich bevindt. Wat weet de lezer al wel, en wat nog niet?

Een groot deel van de informatie kunnen we zelf vergaren, maar zeker bij specifieke onderwerpen kan het verstandig zijn dat je ons informatie aanlevert die we kunnen gebruiken. Dit kunnen artikelen zijn, infographics, afbeeldingen, video’s, noem maar op.

Veel klanten vinden het prettig om tussendoor te zien hoe de whitepaper of het e-book vordert. We plannen dan ook graag een moment met je in om een eerste versie op te sturen en eventueel te bespreken. Zo weet je zeker dat we continu op de juiste weg zitten, en kunnen we alvast bepalen of iets ‘werkt’ of niet.

Marketing automation

Zoals hierboven al even genoemd, kun je e-books en whitepapers gebruiken als onderdeel van marketing automation. Dat werkt (in een notendop) als volgt: je laat bezoekers een whitepaper downloaden, door een e-mailadres in te voeren. Enige tijd na het downloaden van de paper kun je deze lezers dan bereiken met een soort vervolgmail, waarin je ze vraagt of ze nog vragen hebben na het lezen van de whitepaper. Wanneer ze die mail openen, kun je ze vervolgens weer een mail laten ontvangen. In deze mailreeks ga je steeds specifiekere informatie geven, waarmee je hoopt dat de bezoekers uiteindelijk gaan converteren/contact met je opnemen. Een whitepaper of e-book kan dus hét startpunt zijn voor je marketing automation, en KG Online Marketing helpt je daar graag bij!