Home > Diensten >  Feedmarketing

Feedmarketing

Een Shoppingfeed maakt het mogelijk om het productassortiment van jouw website op een andere website te tonen (beter gezegd: in te laden). Hierbij worden dan onder andere de productbenaming, -prijs en -afbeelding weergegeven.

KG Bureau is één van de tien bureaus die Google Shopping in Nederland als eerste kon aanbieden vanuit Google. Zo hebben wij vanaf het begin de mogelijkheid gehad om verschillende advertentiestrategieën te ontwerpen voor verschillende soorten webwinkels.

Onze visie: feedmarketing is het nieuwe adverteren

Feedmarketing, zoals bijvoorbeeld Google Shopping, heeft voor een webshop duidelijke voordelen ten opzichte van tekstadvertenties. Door het visuele karakter en de aanvullende informatie, vergroot je de kans op een conversie. Aangezien er maar op één advertentie tegelijk gedrukt kan worden, is het tegelijkertijd voeren van Google AdWords advertenties en Google Shopping advertenties een effectieve advertentiestrategie.

  • Visueel maken van je assortiment
  • Heldere vergelijking van de prijzen
  • Mogelijkheid om gericht op productnaam of productbehoefte te adverteren
  • Hogere conversieratio op je website
  • In combinatie met Google AdWords krijg je een 1 + 1 = 3 effect

Google Shopping

Het belangrijkste binnen feedmarketing is het maken van de daadwerkelijke feed. Het succes wordt volledig bepaald door de kennis en ervaring van het platform waar de feed op komt te staan én de strategie die gekozen wordt om de feed te optimaliseren.

Google Shopping maakt onderdeel uit van de zoekresultaten in Google. Een voorbeeld daarvan zie je hieronder. Deze resultaten, die de specificaties van een product combineren met een afbeelding ervan, vormen speciale Google AdWords advertenties. Ze worden ook afzonderlijk getoond van de ‘gewone’ advertenties in de zoekresultaten.

google shopping advertentie

Je producten springen zoals je ziet gelijk in het oog van potentiële online kopers. Zij zullen daardoor sneller geneigd zijn om door te klikken naar je website en te kopen. Ze hebben jouw producten dan immers al vergeleken met eventuele concurrenten en kiezen met hun klik dus specifiek voor dat product in jouw webshop. Hun aankoopbereidheid ligt daardoor erg hoog.

Voordelen van Google Shopping

  • Verbeterde vindbaarheid door de opvallende Google Shopping advertenties
  • Doordat je producten zo opvallen, trek je ook meer potentiële klanten aan
  • Productwijzigingen in je webshop worden via je ‘productfeed’ direct doorgevoerd in Google Shopping
  • Door de hoge aankoopbereidheid van klanten via Google Shopping, stijgt het aantal aankopen in je webshop
  • Google Shopping advertenties versterken je bestaande online strategie

Feeds (vergelijkings)websites

Naast Google Shopping zijn er nog andere websites die de mogelijkheid aanbieden om feeds in te laten laden. Websites zoals Marktplaats, Beslist en Kieskeurig laten producten van verschillende webshops zien. Het voordeel hiervan is dat de producten van de webshop voor een breder publiek te zien zijn. De kans dat men een product bij jou gaat bestellen en niet bij een concurrent, wordt hierdoor vergroot.

admarkt advertentie marktplaats

Voordelen van Marktplaats.nl

  • Je speelt in op zoekopdrachten die door gebruikers van Marktplaats.nl worden ingevoerd
  • Je producten vallen op, hierdoor trek je meer potentiële klanten aan
  • Productwijzigingen in je webshop worden via je ‘productfeed’ direct doorgevoerd in Marktplaats.nl
  • Door de hoge aankoopbereidheid stijgt het aantal aankopen in je webshop
  • Marktplaats.nl advertenties versterken je bestaande online strategie
roy hoogerheijde
  Feedmarketing is dé methode om de omzet van jouw producten te verhogen. Geautomatiseerd en efficiënt bepalen met welke specifieke producten je wilt adverteren. Sturen op ROI is nog nooit zo leuk geweest!  

Roy Hoogerheijde

SEA Consultant
085 208 21 00