Naar
boven

Google Analytics

Google Analytics is het belangrijkste instrument voor jou als ondernemer, om in één overzicht te zien hoe je online marketing inspanningen het doen. Google Analytics geeft je inzichten in hoe je advertentiecampagnes renderen, waar je website bezoekers afhaken, waar het laaghangende fruit zich bevindt, waar quickwins snel in resultaat overgaan en nog veel meer.

 

Google Analytics advies begint vanuit een online marketing strategie

Om de statistieken in Google Analytics goed te kunnen begrijpen en er iets mee te kunnen doen, moet je weten wat je doelen zijn op de langere termijn, en wat je wil bereiken met alle inspanningen die je levert. Kortom: je moet werken vanuit een online marketing strategie. Alleen dan kan Google Analytics jou de meest waardevolle informatie geven, omdat je direct weet hoe je de gegevens moet interpreteren. Omdat dit zo belangrijk is voor jouw online succes, hebben we er speciaal een whitepaper over geschreven! Je kunt ‘m hier gratis downloaden.

 

Het belang van een online strategie

 

Werkwijze KGOM

Bij het ontwikkelen van de online marketing strategie komt naar voren welke doelen voor jou het meest relevant en haalbaar zijn. We weten dan bijvoorbeeld welke kanalen ingezet moeten worden, en welke werkzaamheden moeten worden uitgevoerd om de gewenste resultaten te behalen. De werkwijze van KGOM is gebaseerd op het laaghangend-fruit-principe, om direct slagen te kunnen maken. We geven dan ook Google Analytics advies dat zeer resultaatgericht is.

In een 6-maandenplan stellen we doelen op, waarvoor we direct aan de slag gaan. Met behulp van Google Analytics analyseren en meten we continu wat de geleverde inspanningen voor effect hebben. Zo kunnen we het plan altijd bijsturen voor het meest optimale resultaat.

“Met behulp van Google Analytics analyseren en meten we continu wat de geleverde inspanningen voor effect hebben.”

 

Google Analytics goed instellen

Het kan natuurlijk zijn dat je Google Analytics nog niet (goed) hebt ingesteld. Wanneer we voor jou een online marketing strategie gaan ontwikkelen, geven we dit direct prioriteit. Op die manier kunnen we gericht voor jou aan de slag gaan. We helpen je bij het implementeren van Google Analytics, voorzien je waar nodig van trackingcodes, stellen E-commerce voor je in en geven je advies als je Google Analytics wil inzetten voor meerdere domeinen.

ecommerce analytics

Als het mogelijk is, gebruiken we de Google Analytics gegevens en statistieken die al beschikbaar zijn. We interpreteren de informatie met de vastgestelde doelen in het achterhoofd, en weten zo wat de vervolgstappen moeten zijn om verbeterslagen te kunnen maken. Het is ook mogelijk dat we wijzigingen moeten doorvoeren om de benodigde statistieken te kunnen verzamelen. In dat geval helpen we met de technische implementatie door de webdeveloper/-beheerder van alle benodigde trackingcodes te voorzien, inclusief uitgebreide instructies voor de implementatie. Hoe dan ook zorgen we ervoor dat we de juiste stuurinformatie uit Google Analytics halen.

Ton Terink

Ton Terink

Online Adviseur
085 208 21 03

Google Analytics als basis voor jouw strategische groei? Neem contact op.