Naar
boven

Google Analytics

Google Analytics is het belangrijkste instrument voor jou als ondernemer om in één overzicht te zien hoe je online marketing inspanningen het doen. Het geeft je inzichten in hoe je advertentiecampagnes renderen, waar je website bezoekers afhaken, waar het laaghangende fruit zich bevindt, waar quickwins snel in resultaat overgaan en nog veel meer.

Maar, waar begin je mee en hoe haal je er het meeste uit? Zodra je Analytics opent zie je een groot aantal statistieken, zoals bezoekersaantallen, pageviews en bouncepercentages. Wat betekenen al deze statistieken, en nog belangrijker, hoe gebruik je ze om de prestaties van jouw website te optimaliseren? Wij helpen met het inzichtelijk maken van je statistieken, zodat je de informatie krijgt die je nodig hebt om beslissingen te nemen.

Statistieken analyseren

Aan de hand van jouw vragen duiken we in de statistieken van je website, om de juiste en meest relevante cijfers boven tafel te krijgen. Het kan zijn dat we deze informatie kunnen vinden in de reeds verzamelde statistieken: in dat geval vertalen wij deze statistiek tot beleidsondersteunende informatie. Statistiek analyseren en interpreteren kan snel leiden tot aannames. Dit is de reden waarom wij universitair geschoolde personeelsleden hebben, die weten hoe statistieken op een wetenschappelijke manier geïnterpreteerd moeten worden.

Het is echter ook mogelijk dat we wijzigingen moeten doorvoeren om de benodigde statistieken te gaan verzamelen. In dat geval helpen we met de technische implementatie door de webdeveloper/-beheerder van alle benodigde trackingcodes te voorzien, inclusief uitgebreide instructies voor de implementatie. Hoe dan ook zorgen we ervoor dat we de juiste informatie uit Google Analytics halen.

Hulp bij implementatie van Google Analytics

Iedere website is anders en dat kan invloed hebben op hoe Google Analytics het beste geïmplementeerd dient te worden. Er zijn situaties waarbij het niet volstaat om een trackingcode in de broncode van elke pagina te plaatsen. In dergelijke situaties kunnen wij advies geven en (afhankelijk van de situatie) benodigde trackingcodes aanleveren. Denk hierbij aan de volgende implementatie vraagstukken:

  • Je website bestaat uit meerdere domeinen, zoals een .com en een .nl, welke mogelijkheden zijn er om Google Analytics hiervoor in te zetten?
  • Je wilt gebruikmaken van de mogelijkheden die Universal Analytics biedt, door externe data te koppelen aan de binnen Analytics aanwezige statistieken
  • Je hebt een webshop en wilt transacties meten met de E-commerce functionaliteiten van Google Analytics

ecommerce analytics

Consultancy over het gebruik van Google Analytics

Maak je op het moment gebruik van Google Analytics en wil je graag meer kennis opdoen om zelf een diepere analyse te realiseren? Dan kunnen we je daarbij helpen in de vorm van consultancy. Onze Analytics gecertificeerde specialisten geven advies over hoe je Google Analytics in kunt zetten voor jouw website. Ook als je andere vragen hebt over Google Analytics, is onze consultancy een optie. Daarnaast is er de mogelijkheid om zelf een Google Analytics cursus te doorlopen bij KG Academy.

Vertel ons hoe wij jou van dienst kunnen zijn! Als je onderstaand formulier invult nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

rianne swijtink

Rianne Swijtink

SEA Consultant
085 208 21 00

Google Analytics op een waardevolle manier inzetten? Contact ons.