Naar
boven
Home > Diensten > Klantcase Saphira Markiezen

Klantcase Saphira Markiezen

Introductie Saphira Markiezen

Saphira Markiezen is al enige tijd klant bij KG Online Marketing. Saphira Markiezen is gespecialiseerd in het ontwikkelen en fabriceren van markiezen, al sinds 1950! Zodoende kan Saphira, tegen een betaalbare prijs, oplossingen bieden van een hoog kwaliteitsniveau. Kortom, een organisatie met een prachtig product. Als bureau helpen we dit soort organisaties graag!

De oplossing

Saphira Markiezen stelt net als elke organisatie een doelstelling voor elk jaar. Om deze doelstelling te bereiken heeft Saphira gekozen voor een samenwerking met KG Online Marketing. De doelstelling voor 2015 was een omzetgroei van 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Voordat een bezoeker een offerteaanvraag of aankoop doet, doorloopt hij de aankoop funnel, zie afbeelding 1. De funnel start bij de bereikfase. Hier komt de bezoeker in contact met het bedrijf of product. Vervolgens komt een bezoeker in de interactie en uiteindelijk de actiefase waar de bezoeker de actie onderneemt die wij voor ogen hebben! De laatste fase is de vervolgfase. In deze fase heeft de bezoeker al een conversie gedaan. Vaak richten bedrijven zich op de actiefase. In deze fase wordt namelijk de directe behoefte aangesproken van een bezoeker. Ook Saphira Markiezen heeft zich vooral gericht op de “actiefase”. Het is dan echter van belang om eerst meer bereik te genereren!

Om dit te doen, besloten we diverse middelen in te zetten. Denk hierbij aan de inzet van Youtube en banners in het displaynetwerk en zoeknetwerk. In elke fase wil je graag een andere boodschap communiceren. Tevens wil je de bezoeker aan de hand nemen tot de actiefase, waar hij een offerteaanvraag moet doen. We hebben de verschillende middelen in iedere fase ingezet, waarbij we de kanalen als het ware aan elkaar hebben gelijmd met remarketing. De kracht van de herhaling!

Succes!

Het overkoepelende doel is dus een omzetverhoging van 10 procent. Wil je dit bereiken, dan zijn er natuurlijk wel bezoekers nodig (vooral in het hoogseizoen!). Het vergroten van het bereik leidt tot meer bezoekers en uiteindelijk ook tot meer conversies!

In de onderstaande afbeelding zie je het aantal behaalde doelen (aanvragen) in 2015 ten opzichte van 2014 is gestegen. De conversies die we hebben gemeten zijn offerteaanvragen. Hier moeten we dus wel rekening houden met een conversiepercentage van offerteaanvraag naar opdracht. Uiteindelijk is er een flinke stijging ontstaan in conversies (zie afbeelding). De stijging in conversies vervolgens heeft geleid tot ruim 15 procent omzetgroei ten opzichte van het jaar ervoor! De doelstelling is dus dubbel en dwars behaald!

saphira statistieken

Dus, wat hebben we concreet gedaan om het doel te bereiken voor onze klant Saphira Markiezen?

  • verschillende middelen gebruikt om (de producten en diensten van) Saphira Markiezen naar voren te laten komen.
  • meer bereik genereren door de gebruikte kanalen en middelen aan elkaar te linken en remarketing te gebruiken in de verschillende fases binnen de aankoop funnel.
  • meer middelen ingezet op de piekmomenten.
ellen stegeman
  Het succes van je online marketing inspanningen wordt (mede) bepaald door je product, doelgroep en budget.  

Ellen Stegeman

Online Adviseur
085 208 21 00