Naar
boven

Online marketing strategie

Goed dat je inziet dat de online marketing strategie de basis vormt voor jouw online succes. De werkwijze van KGOM houdt in dat we een online marketing strategie ontwikkelen, als vertrekpunt voor jouw online marketing. Hierin staat geformuleerd hoe wij, met de inzet van de juiste middelen en communicatieboodschappen via online kanalen, het beste jouw doelgroep weten te bereiken en te raken. Tegelijkertijd analyseren en monitoren wij de resultaten, zodat we tijdig kunnen inspelen op de wensen en eisen van zowel jou als je doelgroep.

Werkwijze: het KGOM Succesmodel

Bij KGOM ontwikkelen we de online marketing strategie op basis van het KGOM Succesmodel. Het Succesmodel laat jouw bedrijf groeien met online marketing vanuit een gedegen strategie. Middels een 6-maandentraject doorlopen we samen een drietal fasen, beginnend met de audit- en planfase.

KGOM Succesmodel

In de auditfase analyseren we je website, de doelgroep en de beschikbare data, dé uitgangspunten van jouw online marketing strategie. Ook plannen we met jou een persoonlijk gesprek, waarin we onder andere dieper ingaan op de bedrijfsdoelstellingen en bedrijfscultuur.

 

De planfase houdt vervolgens in dat we (op basis van de audit) een plan ontwikkelen voor de komende 6 maanden. Dit plan omvat alles wat er nodig is om de bedrijfsdoelstellingen te behalen in relatie tot de online marketing. We maken dan een selectie van middelen en kanalen die worden ingezet, en die leiden tot het beste resultaat.

 

Voorbeelden van middelen en kanalen die ingezet kunnen worden ten behoeve van jouw online marketing strategie:

  • Adverteren in zoekmachines, Gmail en social media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn (SEA, SMA)
  • Organische vindbaarheid verbeteren en zichtbaarheid vergroten met ondersteuning en adviezen op het vlak van techniek, content en populariteit (SEO)
  • Copywriting voor de realisatie van content (contentmarketing)
  • Opmaken en versturen van nieuwsbrieven en het realiseren van berichten voor op social media (e-mailmarketing, social media)
  • Automatiseren van marketingprocessen en aan de slag met onderdelen als leadnurturing, leadscoring en automations (marketing automation)

 

Door steeds met een 6-maandenplan te werken blijven we flexibel, en kunnen we zeer nauwkeurige doelstellingen formuleren. Na de planfase volgt de executefase, waarin we in overleg met jou alle benodigde werkzaamheden gaan uitvoeren voor het beste resultaat.

 

Wil je je wat dieper inlezen over onze werkwijze? Op een aparte pagina over het KGOM Succesmodel geven we je graag wat meer informatie. Je kunt ook onderstaand contactformulier invullen, zodat we je direct specifieke informatie kunnen geven over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

De veranderlijke online wereld

Jouw persoonlijke consultant weet altijd wat er speelt, en kan inhoudelijk met jou afstemmen hoe de middelen in de online marketing strategie het beste voor jouw product en/of diensten moeten worden ingezet.

Ben je benieuwd hoe wij jouw online marketing naar een hoger niveau kunnen tillen door middel van een doordachte strategie? Neem dan vrijblijvend contact op.

Contacteer ons

marketing-icon1

Adverteren

Zoekmachine adverteren met het hoogste rendement.

Lees meer

marketing-icon2

Optimaliseren

Beter vindbaar maken van de website.

Lees meer

marketing-icon3

Creëren

Content met strategische aanpak.

Lees meer

marketing-icon4

Conversie

Meer conversies met hetzelfde aantal bezoekers.

Lees meer

hanno buiten
  Wij helpen jou om online beter te profileren en meer omzet te genereren met een goed doordachte online marketing strategie.  

Hanno Buiten

Directeur
085 208 21 00