Naar
boven

Populariteit

Google kijkt naar de populariteit van je website en bepaalt mede daarmee de posities in de organische zoekresultaten. Maar hoe definieer je ‘populariteit’ precies? Populariteit geeft aan hoe een bepaald merk online naar voren komt. Hoe groter je vind- en zichtbaarheid is en hoe meer je content aansluit op je doelgroep, hoe meer er gesproken zal worden over jouw merk. Als verantwoordelijke ondernemer of marketingmanager wil je er natuurlijk voor zorgen dat je merk populair wordt bij een grote groep mensen. Maar hoe doe je dat?

Content creatie

Je creëert content die op het goede moment de doelgroep bereikt en hierbij precies de juiste snaar raakt. Op deze manier ontstaat er interactie. Deze creatie en verspreiding van goede content, via kanalen als social media en digitale nieuwsbrieven, zorgen ervoor dat je populairder wordt. Populaire content creaties wekken vaak een emotionele reactie op bij de doelgroep. Er wordt dan geliked, gedeeld en je content wordt besproken met vrienden, familie en andere relaties.

Maar hoe creëer je nou succesvolle content? Gestructureerd werken! Door de volgende stappen te doorlopen werk je gestructureerd en systematisch richting goede content:

  • Persona’s
  • Customer journey
  • Kanalen

Persona’s

Het lukt je niet om tegelijkertijd met al je klanten te praten. Maar, je kunt wel je klanten terugbrengen tot een aantal persona’s. Door doelgroeponderzoek te doen weet je wat de kenmerken zijn van je doelgroep en weet je dus wat hen bezighoudt, welke toon het beste aanslaat, wat ‘done’ en ‘not done’ is. Dit is de eerste stap naar succes.

Customer journey

Wij doorlopen als mens allemaal bepaalde fases als wij consumeren. In deze verschillende fases hebben we andere soorten vragen en willen we graag andere informatie ontvangen.

  • Bewust wording van de behoefte / het probleem
  • Oplossing zoeken / overleggen wat te kopen
  • Beslissing nemen / koopmoment
  • Blije consument / mond-tot-mond

De berichten die je plaatst binnen je online marketing dienen één van deze momenten te benoemen. Als we weten met wie we praten en waarom we juist nu met ze praten dan kunnen we een formule ontwikkelen.

Content formule

Al deze informatie – gecombineerd tot één formule en zichtbaar gemaakt in een kalender – resulteert in een strategie die succes mogelijk maakt. Met een helder doel voor ogen weet je precies wat je moet communiceren via je social media kanalen om je online marketing doelen te realiseren.

KG Bureau werkt met je samen

Het maakt niet uit of je alleen een strategie zoekt voor je Facebook pagina, of een uitgebreide marketing strategie wilt creëren die 360? alle online kanalen bestrijkt: bij KG Bureau werken we graag met je samen.

De kans is groot dat je eerst op KG Blog bent geweest om daar interessante artikelen te lezen over online marketing. Misschien volg je zelfs de nieuwsbrief van Karel Geenen al. Dit zijn allemaal middelen die wij inzetten voor onze populariteit en het is de basis van waarom wij zelf goed scoren op een zoekopdracht als ‘zoekmachine optimalisatie’.

ellen stegeman

Ellen Stegeman

Online Adviseur
085 208 21 00

Populariteit vergroten? Contacteer ons!