Home > Diensten > 

Klantcase Gitaarles.nl

Gitaarles.nl, eerder bekend als Intienlessen.nl, is één van de succesvolle klanten van KG Bureau. Met behulp van de effectieve online marketing inzet van KG Bureau is Gitaarles.nl inmiddels uitgegroeid tot de populairste gitaarles cursus van Nederland. In deze inspirerende klantcase lees je meer over de groei die Gitaarles.nl heeft doorgemaakt. Je leest over de keuzes die gemaakt zijn en de ontwikkelingen van het bedrijf. Deze case is dan ook een leerzame inspiratiebron voor iedere ondernemer.

Een korte introductie

Gitaarles.nl heette eerst Intienlessen.nl. Gedurende 2014 zijn alle lessen omgezet naar Gitaarles.nl. Op Gitaarles.nl kun je online gitaarlessen volgen of een cursus volgen via dvd’s. Gitarist Michel Penterman geeft je hierbij les op drie niveaus. De cursus is geschikt voor jong en oud, zelfs wanneer je helemaal niet muzikaal bent.

Het probleem van Gitaarles.nl

In het verleden is er geadverteerd via Adwords voor de oude website. Dit betekent dat alle waarde die is opgebouwd via online marketing verloren zou gaan wanneer de merknaam van het bedrijf verandert. Michel moest dus een partij vinden die als geen ander in staat is om deze waarde over te hevelen en verder uit te bouwen.

De oplossing van KG Bureau

KG Bureau heeft ervoor gekozen om nieuwe campagnes op te zetten, zodat de opgebouwde waarde volledig zou worden overgezet naar de huidige merknaam. KG Bureau droeg dan ook bij aan het (opnieuw) opbouwen van naamsbekendheid voor Gitaarles.nl. Uiteraard konden we de statistieken die reeds waren verzameld gebruiken als uitgangspunt voor onze nieuwe campagnes. We hebben Michel geholpen om de campagne te begrijpen en om de resultaten van de campagne beter inzichtelijk te maken.

Conversiegerichte campagne

Sinds KG Bureau is begonnen met het beheer van de campagnes hebben we gestuurd op het verhogen van het aantal conversies om zo de inkomsten voor Michel te vergroten. De kosten per conversie mochten maximaal €5,- zijn. Op de eerste maand van onze samenwerking na is dit behaald. Naast conversiegericht adverteren heeft KG Bureau ook geholpen om het bestelproces te vereenvoudigen. Met diverse tips is het bestelproces van Gitaarles.nl een stuk eenvoudiger geworden, waardoor in de afgelopen maanden het conversiepercentage van de website flink is gestegen.

Campagneresultaten

In oktober hebben we het beste resultaat tot nu toe behaald en de stijgende lijn is over de lange termijn goed te zien. Het aantal conversies is de afgelopen maanden gestegen, met een kleine dip in de (traditioneel minder goed presterende) zomermaanden:

conversies

De kosten per conversie dalen gestaag:

kosten

Het conversiepercentage van de website is in september en oktober is gestegen ten opzichte van de maanden ervoor:

conversiepercentage

Het geboekte succes

Door de bekendheid van Gitaarles.nl heeft Michel inmiddels ruim 3500 tevreden klanten. Hierbij gaat het om een zeer brede doelgroep: van kinderen tot 80+’ers. Bovendien heeft het YouTube account van Gitaarles.nl al ruim 2,5 miljoen views en zit de website zelf op ruim 40.000 bezoekers per maand! De bekendheid van Gitaarles.nl heeft ook voor een mooie samenwerking gezorgd tussen Michel en pianist Cor Bakker om samen een online pianocursus op te zetten. Al met al dus een geslaagde missie!

Wat kun jij hiervan opsteken?

Voor iedere ondernemer is het interessant om eens naar anderen te kijken, ook al bevinden ze zich in een totaal andere branche. Leer van succes ervaringen en van gemaakte keuzes. Probeer ze vervolgens zelf toe te passen op de manier die aansluit bij jouw onderneming. Hulp nodig? KG Bureau kan je helpen om succesvolle campagnes op te zetten! Neem gerust eens contact op.

ellen stegeman
  Het succes van je online marketing inspanningen wordt (mede) bepaald door je product, doelgroep en budget.  

Ellen Stegeman

Online Adviseur
085 208 21 00