Naar
boven

Content marketing

Content marketing is het delen en maken van goede content, zodat je jouw doelgroep kan bereiken en aan jou binden. Dit is voornamelijk content op de website, maar ook het verspreiden van content op sociale media. Onder content van een webpagina verstaan we de volledige inhoud van deze pagina. Hieronder vallen bijvoorbeeld de teksten, afbeeldingen en video’s op deze pagina of website. De kwaliteit van deze content is zeer belangrijk en vereist een professionele en strategische aanpak. Dit wordt content marketing genoemd. Je staat hierbij in contact met je doelgroep, zonder dat je hen opdringt om iets bij je te kopen. Je biedt relevante content aan, met klantenbinding als gevolg. Klantenbinding, ofwel relaties versterken is een doel van content marketing. Een ander doel is het aangaan van nieuwe relaties.

Het belang van content marketing

Content marketing wordt steeds belangrijker. Consumenten bevinden zich tegenwoordig in een machtspositie. Social media spelen hier een grote rol in. Ontevreden klanten uiten zonder gêne hun negatieve mening, wat grote schade kan aanrichten voor je bedrijf of product. Daarnaast zijn zij beter geïnformeerd dan ooit. Consumenten laten zich niet zomaar meer wat aansmeren. Het is een kans om in te spelen op deze ontwikkeling. Slechts roepen dat je de beste bent werkt niet meer. Je moet klanten iets bieden, waarbij zij belang hebben. Dit kan door middel van contentmarketing.

Eerste stap van content marketing

Wat is content marketing zonder doelgroepanalyse? De eerste en meest belangrijke stap van content marketing is een analyse maken van je doelgroep. Het is van belang dat je je doelgroep kent, samen met hun wensen en behoeften. Als jij je doelgroep kent, kun je hier op inspelen door hen relevante content te bieden waar zij wat aan hebben.

Belangrijke tips voor het creëren van goede content

Zoals hierboven beschreven is het meest belangrijke om de kenmerken en wensen van de doelgroep in je achterhoofd te houden. Daarnaast zijn kwalitatief goede teksten van belang. Spelfouten en dergelijke wijzen op onprofessionaliteit en ongeloofwaardigheid van een bedrijf. De bezoeker moet in de watten worden gelegd op jouw pagina. Alles moet duidelijk zijn, overzichtelijk en geloofwaardig. Openheid van een bedrijf speelt bij het laatste een grote rol. Zo kan je leren van de consument en het ideale product aanbieden. Lees ook dit blogartikel eens om goed te starten met content marketing.

 

Zelf leren hoe je hoger in Google scoort?

Bekijk cursus nu!