Naar
boven

Contentstrategie

Een goede contentstrategie is nodig voor het uitvoeren van content marketing. Een contentstrategie kan worden ontwikkeld voor je social media inzet, of voor je website of pagina. Contentstrategie is echter niet hetzelfde als social media strategie. In de contentstrategie bepaal je welke inhoudelijke content je inzet en op welk moment en via welk kanaal. Structuur is hierbij het doel, zodat deze strategie voor langere tijd kan worden ingezet. Door middel van een goede contentstrategie kun je de doelgroep aan je merk, product of bedrijf binden.

Hoe vorm je een goede contentstrategie?

In het creëren van een goede contentstrategie gaat veel tijd zitten. Er zijn echter een aantal zaken die niet mogen worden overgeslagen bij het vormen van je contentstrategie. Er moet begonnen worden met het duidelijk formuleren van een doel en de boodschap. Wat is je kernboodschap? Waar ligt de focus? Daarna staat het in kaart brengen van de doelgroep centraal. Ook is het relevant te kijken op welke kanalen je doelgroep actief is op het World Wide Web. Let wel dat ieder kanaal een andere cultuur en dynamiek heeft. De content moet hier per kanaal op worden aangesloten. Het beste is om de contentstrategie vast te leggen, ofwel uit te schrijven. Zo dwing je jezelf ertoe om keuzes te maken. Ook is het verstandig om je contentstrategie meetbaar te maken.

Uitvoering van de contentstrategie

De uitvoering van de contentstrategie gebeurt via content marketing en content creatie. Consumenten gaan tegenwoordig actief op zoek naar informatie en nemen geen genoegen met minder. Het is daarom van belang dat je via de contentstrategie content creërt die perfect aansluit op wat jouw doelgroep van je verwacht. Zo kun je bezoekers boeien en binden. Het onderhouden en aanpassen van de content is ook erg belangrijk. Het is een continu proces, doordat de wensen van je klanten en de consumenten ook continu veranderen.

Zelf leren hoe je hoger in Google scoort?

Bekijk cursus nu!