Naar
boven

Dynamic content

Dynamic content is de Engelse term voor, je raadt het al: dynamische content. Dynamische content is de tegenhanger van statische content, dat eigenlijk ‘stilstaande’ content betekent. Dynamisch betekent op zijn beurt dus wisselend. Het beste voorbeeld van dynamic content is een weblog. Een blog heeft natuurlijk steeds nieuwe content, die wordt toegevoegd door de blogger. Zo verandert het uiterlijk van de website constant. Een voorbeeld van een website met statische content is een informatieve website. Deze pagina’s blijven (nagenoeg) hetzelfde.

Uitbreiding dynamic content

Onder dynamic content kunnen ook andere ontwikkelingen worden verstaan die zich de laatste jaren hebben voorgedaan. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat heel veel zichtbare informatie en ook advertenties tegenwoordig worden aangepast naar de bezoeker. Door middel van cookies ‘weten’ websites welke bezoekers al eerder op de website zijn geweest en waar hun zoekgedrag uit bestaat. Zo kunnen de advertenties voor iedereen wisselen. Dit is ook een voorbeeld van dynamic content, omdat dit steeds meer wordt uitgebreid en de inhoud voor iedereen verschillend is.

Hoe maak je dynamic content interessant?

Dynamische content heeft natuurlijk op zich al iets interessants. Het beweegt, het wisselt, je kunt iedere dag op een website kijken en zien dat er iets nieuws is toegevoegd of veranderd is. Om dit optimaal aan te vullen kun je bij dynamische content veel gebruik maken van audio, video of foto’s. Dit houdt de aandacht van de bezoeker vast en wanneer je bijvoorbeeld een leuk filmpje deelt, kan het zijn dat bezoekers naar je website gaan linken. Je kunt met dynamische content alle kanten op en doe je het goed, dan kun je er ook flink mee scoren. Ook de combinatie statische content en dynamische content kan goed werken: heb je een webshop met fietsen, voeg dan bijvoorbeeld een blogelement aan je website toe. Hier kun je populaire trends bespreken, veelvoorkomende problemen voorleggen of andere informatie geven aan je bezoekers. Dit zal niet alleen een nieuwe doelgroep aantrekken, ook straal je uit autoriteit uit.

Zelf leren hoe je hoger in Google scoort?

Bekijk cursus nu!