Naar
boven

Landingspagina

Wat is een landingspagina? De term betekent letterlijk: de pagina waarop je landt. Dit kan bijvoorbeeld vanuit een advertentie zijn, maar ook vanuit een e-mail, banner, link of zoekresultaat. De landingspagina is dus de eerste pagina waar een bezoeker op terechtkomt nadat hij of zij elders op een link heeft geklikt. De landingspagina is belangrijk voor jou als bedrijf, want aan de hand van deze pagina beslist de bezoeker of hij/zij blijft of niet. De landingspagina moet dus goed aansluiten op de link/e-mail/advertentie en moet voldoende informatie bevatten voor de bezoeker om bijvoorbeeld door te kunnen klikken of contact op te kunnen nemen.

Waar moet je aan denken?

Begin bij het begin: bezoekers komen op je landingspagina als zij zich aangetrokken voelen. Zorg er dus voor dat je in je advertentie (deze gebruiken we even als leidraad) een goede call-to-action gebruikt. Nodig de bezoekers uit tot verder lezen. Waar moet je vervolgens aan denken bij het maken van je landingspagina?

Als je bezoeker in de advertentie op een link klikt, moet deze naar een pagina gestuurd worden waarvan hij/zij direct kan zien dat het om dezelfde campagne gaat. Dit heeft dus onder andere te maken met de huisstijl van je website. Daarnaast is het belangrijk dat je de belangrijkste informatie bovenaan zet (de bezoeker is erg goed in scannen en weet bijzonder snel wanneer hij niet geïnteresseerd is) en dat je bij het maken van de pagina één doel voor ogen houdt. Laat je bezoeker bijvoorbeeld informatie aanvragen, contact opnemen of zich aanmelden voor een nieuwsbrief. Zet je allemaal links op de pagina die allerlei kanten op gaan en te veel vragen van de bezoeker, dan zal dit afschrikken. Focus je op één doel, dat overeenkomt met de call-to-action in de advertentie.

Betrouwbare landingspagina

Je wilt uiteraard zorgen dat bezoekers gelijk een vertrouwd gevoel krijgen bij je pagina. Kun je contactgegevens of keurmerken tonen, doe dat dan. Schrijf geen lappe tekst, maar zorg wel voor voldoende informatie. Ook hiermee wek je een vertrouwd gevoel op. Een landingspagina is een belangrijk onderdeel van je marketing, gezien een goede landingspagina tot meer conversies kan leiden.

Zelf leren hoe je hoger in Google scoort?

Bekijk cursus nu!