Naar
boven

Keer terug naar het overzicht

Bing Ads: zo gebruik je het!

Al ruim een jaar worden SEA -marketeers lekker gemaakt via verschillende blogs om te starten met Bing Ads om zo in deze zoekmachine een plekje te veroveren. Misschien heb je dit al gedaan, misschien twijfel je nog of misschien heb je nog nooit van Bing Ads gehoord. Hoe dan ook, in alle gevallen kun je wel wat extra tips gebruiken over het inzetten van Bing Ads in je online marketingstrategie.

Importeer je Google AdWords campagnes in Bing Ads.

Voor het gemak ga ik er van uit dat iedereen die ik met ‘’SEA-marketeer” aanspreek inmiddels een actieve Google AdWords campagne heeft. Bing Ads heeft hier ook rekening mee gehouden en biedt de mogelijkheid aan om, zowel als in de interface als in de Bing Ads editor, direct je bestaande AdWords campagnes te importeren in Bing. Naast het feit dat je meteen een geoptimaliseerde campagne hebt, scheelt het je ook heel erg veel tijd.

Bing-Ads-importeren-van-Google

Gebruik je beste advertentiegroepen uit Google

Omdat je al veel inzichten over je zoekwoorden, advertenties en landingspagina’s vanuit Google hebt, is het slim om een top 5, of een top 10 best scorende advertentiegroepen te pakken en met deze groepen te starten met adverteren.

Dan test je eerst hoe dit werkt onder de ‘’Bing-doelgroep”. Je kunt dit zelfs algemener inzetten, door bijvoorbeeld brede zoekwoorden te gebruiken, omdat je met een stuk minder concurrentie te maken hebt dan in AdWords.

Maak je Bing Ads resultaten zichtbaar in Google Analytics

Omdat Bing Ads nog niet net zoals Google een mooi webanalytics programma heeft, is het aan te raden je Bing Ads campagnes te coderen zodat ze ook in Analytics zichtbaar zijn. Je doet dit met behulp van de URL maker van Google. Op deze manier kun je ook mooi je AdWords en je Bing Ads campagnes met elkaar vergelijken.

Maak veel gebruik van de verschillende Reports

Naast beschikbare data in Google Analytics, kun je in Bing Ads zelf ook zeer bruikbare informatie vinden. Je kunt hier kiezen voor een van de standaard rapporten of zelf een rapport samenstellen. Vergeet ook de rapporten met nieuwe mogelijkheden, zoals sitelinks, niet!

bing-ads-reports

Last but not least; werk aan je Engels

De telefonische helpdesk is helaas nog niet in het Nederlands beschikbaar ;).

Succes!

Geschreven door Anne Westerik

https://www.karelgeenen.nl/wp-content/uploads/anne.pngAnne is Campagnemanager SEA en o.a. gespecialiseerd in Google AdWords en Bing Ads bij online marketingbureau Yargon. Yargon streeft naar het maximale resultaat voor de online aanwezigheid van het MKB. Samen online groeien, daar staat Yargon voor.