Naar
boven

Keer terug naar het overzicht

Meer opvallen in zoekresultaten?

Naast de AdWords advertenties toont Google tegenwoordig ook afbeeldingen, winkelresultaten en YouTube fragmenten in de zoekresultaten. Hoe kan je ervoor zorgen dat jouw website nu binnen al deze vertoningen nog opvalt?

Ziet jouw zoekresultaat er zo uit in Google?
rich snippets

Zorg voor pakkende titels

De titels van uw webpagina’s vallen direct op. Start dus met een pakkende titel. Titels zijn de blauwe links op de resultatenpagina van Google. Zet je belangrijkste zoekwoorden in de titel van je pagina. Maar maak deze titel ook aantrekkelijk. Home als titel heeft niet zoveel zin.

Een voorbeeld: Stel je bent een bakker in Amsterdam. Een goede titel voor je homepage is dan bijvoorbeeld: Bakker Jansen bakt het lekkerste brood in Amsterdam.

Test zelf hoe je zoekresultaat eruit komt te zien met de Google Snippet Tool!

Verbeter de omschrijvingen

De omschrijving van je webpagina -de meta description- leent zich uitstekend om zoekers te prikkelen. Met 155 tekens kan je hier best wat tekst kwijt over je product of bedrijf. Gebruik teksten als gratis verzending, boek nu voordelig uw reis of bekijk onze actietarieven.

Of in het geval van de bakker: Bakkerij Jansen op de Amstelveenseweg 15 in Amsterdam. Altijd heerlijk vers brood. Reserveer speciaal brood en gebak nu makkelijk via onze website!

Een auteur aan je webpagina toevoegen om meer op te vallen.

foto naast zoekresultaat
Je kan vrij eenvoudig een pasfoto bij de zoekresultaten krijgen. Dat valt ook al meer op! Hoe je dat doet kun je hier lezen.

Rich snippets toevoegen?

Google zorgt voor nog meer opvalwaarde met rich snippets. Wat zijn rich snippets precies? Met rich snippets kan je ervoor zorgen dat er beoordelingen met sterretjes, evenementen, prijzen van producten en plaatjes bij uw zoekresultaat verschijnen. Je hebt wel wat technische kennis nodig om dat voor elkaar te krijgen. Google legt het hier voor je uit.

Het zoekresultaat aangevuld met rich snippets

Dat zou er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
rich snippets

Verwachtingen m.b.t. de Zoekresultaten in Google.

Stramark verwacht dat Google met meer functionaliteiten komt zoals de author tag en de rich snippets. De zoekresultaten worden dus steeds meer aangekleed met meer informatie zodat de bezoeker al in Google een inschatting kan maken van hoe de website er voor staat. Bedrijven die hier tijd en aandacht aan geven zullen dus meer en betere bezoekers uit Google halen! Het volgen van de veranderingen in Google blijft belangrijk. Het kijken wat de concurrentie doet helpt hier natuurlijk ook bij.

Geschreven door Wouter Blom

https://www.karelgeenen.nl/wp-content/uploads/Wouter-Blom-Stramark.jpgZoekmachine marketing en zoekmachine optimalisatie is onze specialisatie bij Stramark.nl. Met 4 consultants helpen we bedrijven uit het MKB en MBK+ hoog in google. Naast SEO en SEA leveren we ook SEO copywriting, Linkbuilding en ondersteuning bij het succesvol inzetten van commerciele websites.