Naar
boven

Keer terug naar het overzicht

Waarom een tagline belangrijk is voor je website

Een bezoeker komt op je website. Daar heb je vaak veel moeite ingestoken. In tijd. Of geld. Of beiden. Het zou jammer zijn als deze bezoeker meteen weer vertrekt, toch?

Het eerste waar een bezoeker naar kijkt is de paginaheader. De bovenste balk van een pagina op je website. Om precies te zijn linksboven op de pagina. Dat is ook logisch, want we lezen van links naar rechts en van boven naar beneden.

Waar ben ik?

Een bezoeker wil linksboven zien waar hij is. Ga maar bij jezelf na, je wilt eerst weten waar je bent voordat je verder gaat met het bekijken en lezen van een pagina. Als het niet duidelijk is waar je bent, ben je zo weer weg.

Als dit niet goed verzorgd is op je website, is het risico groot dat een bezoeker meteen afhaakt. Daarom is de paginaheader zo belangrijk. Anders is de kans groot dat alle moeite voor niets is geweest.

Logo én tagline!

Zet in de paginaheader in ieder geval je bedrijfsnaam (meestal je logo) en tagline. Vooral de tagline is erg belangrijk en daar gaat het bij heel veel websites nog fout. Of er is geen tagline, of de tagline wordt verward met een commerciële pay-off. Een tagline is niet commercieel, maar vertelt de bezoeker in een korte zin waarom hij op jouw website moet zijn.

Zo doe ik het

Op mijn eigen website pas ik dit ook toe. Linksboven het logo, daarnaast een tagline met heel simpel uitgelegd wat ik doe.

tagline

Een goede paginaheader mag anno 2013 niet meer ontbreken op je website. Tijd om je site te gaan checken dus! Toon jij een duidelijke bedrijfsnaam en tagline?

Geschreven door Gijs Heerkens

https://www.karelgeenen.nl/wp-content/uploads/gijs-heerkens.pngGijs Heerkens is een internetondernemer, die continu op zoek is naar op te zetten innovatieve internetconcepten, waarin automatisering en uitbesteding centraal staan. Daarnaast verzorgt hij diverse internetdiensten voor bedrijven op het gebied internetmarketing, SEO en social media.