Naar
boven

Home > Online marketing tips 2014

Laat jij bezoekers wachten? Ga na hoe snel je website is!

Mijn tip is om na te gaan hoe snel je bezoekers je site ervaren.

Niemand vind het leuk om te wachten, dat geldt zowel in een normale winkel als een online winkel. Het is dus essentieel om met je site je bezoekers een zo snel mogelijke ervaring te geven. Hierdoor gaan bezoekers sneller heen en weer surfen en bekijken ze meer pagina’s.

1 seconde vertraging is 7% daling in conversiepercentage

Een vertraging van 1 seconde in de laadtijd zorgt voor een 7% daling in je conversiepercentage, 11% daling in je pageviews en 16% daling van de tevredenheid van je bezoekers (op basis van vele metingen van sites als Amazon, Yahoo, Google, enz).

Als je dit dus aanpakt zul je over al je marketingkanalen heen betere resultaten zien met exact dezelfde site.

Relatie laadtijd – conversie

In de afbeelding hieronder zie je 365 meetpunten, waarbij elk punt 1 dag is. Op de horizontale as de gemiddelde laadtijden die dag, en op de verticale as het conversiepercentage. Hierin zie je heel duidelijk de correlatie tussen de laadtijden en de conversie.

conversionloadtimes

Alleen dit al zou genoeg reden moeten zijn om met de snelheid van je site aan de slag te gaan.

Tools

Google Analytics – Sitesnelheid

In Google Analytics staat standaard een laadtijdmeting die gedaan wordt bij 1% van al je bezoekers. Kijk hier wat de cijfers over jouw site zeggen.

GA sitesnelheid

Als richtlijn zou 3 seconden voor de homepage en 2 voor de rest aangehouden moeten worden. Is het voor jou site hoger dan ligt hier een kans om mee aan de slag te gaan.

GTmetrix.com

GTmetrix
Voor de eerste verbeterpunten kun je een site als gtmetrix.com gebruiken, deze geeft snel een paar goede tips om mee te beginnen.

Succes!






Geschreven door André Scholten

https://www.karelgeenen.nl/wp-content/uploads/andre-scholten.jpgAndré is een freelance Google Analytics, SEO en Site Speed specialist.