Naar
boven
Logo Karel Geenen

Tip: check je site in verschillende browsers

Afgelopen maandag begonnen we de week met een mooie infographic. Voor het publiceren had ik zoals gewoonlijk alles gecheckt: spelling, links en uiteraard de afbeelding. Alles klopte dus publiceren maar! Alles was goed, totdat ik op dinsdag deze tweet ontving:



 

Wat? Dacht ik.. dat kan niet! Ik nog een keer het bericht openen in een nieuwe tab van Google Chrome en er was niets aan de hand. De afbeelding stond er gewoon, ik kon erop klikken en hij was netjes gelinkt naar de interactieve infographic. Mhmm.. wat nu? Nog maar een keer checken dan, want ik kan het probleem niet vinden.

 

Oké… er stond alleen een punt op de plek van de afbeelding waar de hele post om ging!?

Hieruit ontstaat mijn tip: Browserlab van Adobe (wel even een log in aanmaken, daarna kun je meteen aan de slag.)

Zodra ik de blog opende in Internet Explorer was ook bij mij de afbeelding verdwenen. Gelukkig bleek het aan een klein foutje te liggen en was het zo opgelost. Het bleek aan de width / height aanduiding te liggen..

Check je site dus even in verschillende browsers, dan weet je zeker dat je content ook voor anderen beschikbaar is ;-).

PS. nog een keer bedankt @MarkNymeyer voor het melden!


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Lianne Soer
Lianne is Communicatie & Content Manager bij Karelgeenen.nl en is medeverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de blog, cursussen en sociale media. Daarnaast heeft ze i.s.m. Karel de cursus "Google Analytics in de praktijk" ontwikkeld.
9 reacties op "Tip: check je site in verschillende browsers"
  • Monica zegt:
    20 jul, 2012 om 10:12

    Klopt. Wij hadden dat probleem ook met onze website. En dat ging nog wel om het checkout proces. Wij begrepen maar niet dat er in de checkout nog zoveel mensen afhaakten. Totdat we onze nieuwe checkout gingen testen en er achter kwamen dat in andere browsers de bestelling alleen maar afgehaald kon worden en de onderstaand optie van versturen met PostNL was verdwenen.
    Je begrijpt dus dat we nu heel eager zijn en het vaak controleren en testen!

    Reageren
    • Lianne Soer zegt:
      20 jul, 2012 om 10:22

      Dat is dan inderdaad zeer goed te begrijpen!

  • Hans Kuijpers zegt:
    20 jul, 2012 om 10:22

    Geweldige tip Lianne. Direct toegepast en uit pure interesse een site in IE6 bekeken. ZIET ER NIET UIT!! Geweldig… Dit maakt mijn werk als webdeveloper nog leuker.

    Reageren
    • Lianne Soer zegt:
      20 jul, 2012 om 10:38

      Dankjewel :-)

  • waanders zegt:
    20 jul, 2012 om 11:00

    Het testen van een website met verschillende browsers is standaardprocedure van elke serieuze webontwikkelaar. Hoeveel werk is het om Firefox, Chrome, Opera, Safari en Internet Explorer te installeren? Overigens heb je dan ook nog de verschillende versies van elke browser en tegenwoordig deze vele typen smartphones, tablets enzovoort. Wel een aardige tool dat Adoble Browserlab, ik mis alleen Opera. En van Firefox zie ik maar 2 versies, we zitten ondertussen al op versie 14. Voor het testen van de verschillende IE versies kun je ook IETester gebruiken: http://my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage

    Reageren
    • Reinout zegt:
      20 jul, 2012 om 19:16

      Of druk op f12 in ie…

  • Sebas zegt:
    20 jul, 2012 om 13:36

    Goed artikel, vooral een waardevolle tip! Browserlab van Adobe

    Zelf heb ik wat ruzie met Facebook. Op internet lees ik dat meer mensen hier last van hebben. Firefox of Chrome gebruikers kunnen facebook moeilijk laden. Dit betekend dat de “vind ik leuk” en de “comment box” van facebook niet geladen wordt.

    Reageren
    • Lianne Soer zegt:
      20 jul, 2012 om 15:45

      Moet zeggen dat ik daar geen last van heb wanneer ik je site bezoek en ik gebruik Chrome.

  • Sebas zegt:
    20 jul, 2012 om 15:58

    Gelukkig, maar. Ik heb het zelf nu ook weten op te lossen. Door de LAN instelling uit te zetten.

    Reageren

Reageren