Naar
boven

Infographic – 11 grote website conversie killers

Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers van jouw site uiteindelijk ook converteren in een nieuwsbrief inschrijving of verkocht product? Als je jouw website ziet als een trechter, waarbij bovenin bezoekers binnen komen en onderin een conversie plaats vindt, dan is het de bedoeling dat dit proces zo soepel mogelijk verloopt. Zorgen voor vertrouwen en het verwijderen van blokkades zijn daarbij essentieel. Als jij weinig conversies in jouw statistieken terug ziet, dan heeft jouw website last van conversie killers.

De conversie op jouw site bepaalt het succes van jouw website

Een conversie voor een webwinkel kan een verkocht product zijn of een inschrijving op een nieuwsbrief. Als je via jouw website diensten verleent, dan is een offerte aanvraag of een aanvraag voor een advies gesprek een conversie. Mocht je je jouw conversies nog niet via Google Analytics meten, stel dit dan zo snel mogelijk in.

Ik heb heel veel kleine en grote sites geanalyseerd voor het verbeteren van de conversie. Elke site is uiteraard anders, maar een aantal conversie killers zie ik regelmatig terugkomen. In deze infographic heb ik 11 website conversie killers voor je op een rijtje gezet, zodat jij deze fouten zelf niet hoeft te maken:

11-website-conversie-killers-infographic-NL

Heb je zelf nog andere voorbeelden van conversie killers? Ik lees ze graag in de reacties hieronder!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Frank Husmann
Frank is co-founder van Online Succes: software om simpel en snel nieuwe B2B leads te generen om jouw sales mee te versnellen. Hij deelt zijn kennis over leadgeneratie graag via zijn trainingen, blogs en boeken.
5 reacties op "Infographic – 11 grote website conversie killers"
  • Arne zegt:
    06 Aug, 2013 om 11:25

    Websites/shops die maar niet willen laden doen het ook altijd goed als conversiekiller.

    Reageren
  • ilse zegt:
    07 Aug, 2013 om 09:19

    Goed artikel.

    Reageren
  • Robert Mares zegt:
    07 Aug, 2013 om 19:27

    Goed artikel met open deuren en herkenbaar!!

    Wel eerst 2 hobbels genomen: nieuwsbrief non- responsive en daarna leest de infographic moeilijk op mijn iphone :-)

    En toch reageer ik en is je CTA gelukt ;-)

    Reageren
  • Olaf Lederer zegt:
    11 Aug, 2013 om 08:04

    Erg irritant zijn voor al fouten de tijdens de checkout gebeuren. Op een site zoals van TomTom is het erg maar wat denk je binnen een minder bekende shop? Hier zal je toch snel weglopen.
    Wat ik ook vaak zie is dat Adwords campagnes maar doorlopen, van bijvoorbeeld een actie die is afgelopen of van een product dat zelf niet meer beschikbaar is.

    Reageren
  • Albert Hoogendoorn zegt:
    25 Sep, 2013 om 09:15

    Heel goed leesbaar en zeker waardevol. Bedankt voor deze informatie.

    Reageren

Reageren