Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers van jouw site uiteindelijk ook converteren in een nieuwsbrief inschrijving of verkocht product? Als je jouw website ziet als een trechter, waarbij bovenin bezoekers binnen komen en onderin een conversie plaats vindt, dan is het de bedoeling dat dit proces zo soepel mogelijk verloopt. Zorgen voor vertrouwen en het verwijderen van blokkades zijn daarbij essentieel. Als jij weinig conversies in jouw statistieken terug ziet, dan heeft jouw website last van conversie killers.
De conversie op jouw site bepaalt het succes van jouw website
Een conversie voor een webwinkel kan een verkocht product zijn of een inschrijving op een nieuwsbrief. Als je via jouw website diensten verleent, dan is een offerte aanvraag of een aanvraag voor een advies gesprek een conversie. Mocht je je jouw conversies nog niet via Google Analytics meten, stel dit dan zo snel mogelijk in.Ik heb heel veel kleine en grote sites geanalyseerd voor het verbeteren van de conversie. Elke site is uiteraard anders, maar een aantal conversie killers zie ik regelmatig terugkomen. In deze infographic heb ik 11 website conversie killers voor je op een rijtje gezet, zodat jij deze fouten zelf niet hoeft te maken:
Heb je zelf nog andere voorbeelden van conversie killers? Ik lees ze graag in de reacties hieronder!