Extensies voor website-informatie: vergroot de relevantie van jouw AdWords advertenties!
Met extensies voor website-informatie krijg jij de mogelijkheid om meer informatie te geven over je producten en diensten. Je pakt als adverteerder in Google AdWords op deze manier meer advertentieruimte in de zoekresultaten en de bezoekers kunnen gelijk beter zien of jij de partij bent die ze zoeken. In dit artikel leg ik je uit hoe je op een simpele manier zelf een extensie voor website-informatie toevoegt. Ook lees je waar je rekening mee moet houden en aan welke eisen je extensie moet voldoen.Hoe ziet dat er eigenlijk uit, zo'n extensie voor website-informatie? Je ziet het in de afbeelding hieronder:
Wat kun jij hiermee doen?
Doordat meer informatie over de producten en/of diensten wordt getoond, krijgen de bezoekers een beeld van het aanbod van je bedrijf, nog vóórdat ze op de afbeelding klikken. Je kunt op deze manier goed laten zien welke producten worden verkocht, of welke merken je aanbiedt.Als de extensie goed is ingezet, kan dit ertoe leiden dat de relevantie van de advertentie verbetert. Dit houdt in dat de klikfrequentie toeneemt. Want hoe beter de advertentie aansluit op de bezoeker, hoe relevanter je bent!
Hoe maak je een extensie voor website-informatie aan?
Deze extensie is op accountniveau, campagneniveau en op advertentiegroepniveau aan te maken.
Op account-, campagne- of advertentiegroepniveau klik je op advertentie-extensies. Klik vervolgens op “weergeven" en dan op Extensie voor website-informatie. Klik daarna op de rode knop +extensie.
Vervolgens klik je op de grijze balk met + nieuw item met website-informatie. Hier krijg je het onderstaande scherm te zien. Kies een taal en kies het onderwerp waarover je extra informatie wilt toevoegen.
In de balk met “waarde" geef je de informatie in over het betreffende onderwerp. Je kunt maximaal 10 velden toevoegen. Klik vervolgens op opslaan, daarna nog een keer op opslaan, en de extensie is gemaakt. Zo kun je ook meerdere extensies toevoegen. Zoals in het voorbeeld van de advertentie te zien is, kunnen er meerdere extensies tegelijk worden vertoond. Google wisselt de informatie van een extensie automatisch af om te meten welke informatie het meest relevant is. Hier hoef je dus niets extra's voor te doen!Let op: er zijn een aantal restricties bij het aanmaken van een extensie voor website-informatie.
Wat is wel en niet toegestaan?
Voor ieder type informatie is er een beleid opgesteld door Google. Hieronder twee voorbeelden.Voorzieningen
Merken
Je kunt hieruit herleiden dat je vooral informatie moet toevoegen waar je bezoeker iets aan heeft. In de meeste gevallen gaat het dan om het duidelijk benoemen van merken, diensten, voorzieningen en andere mogelijkheden die jouw bedrijf te bieden heeft.
Meer beleidspunten:
- Lengte: de tekstwaarde voor een koptekst mag maximaal 25 tekens bedragen.
- Gebruik van symbolen: Google staat in de tekst geen symbolen toe die uitsluitend worden gebruikt om de aandacht te vestigen op de advertentie. Een voorbeeld daarvan is dit symbool:
- De tekstwaarden; mogen geen uitroeptekens, interpunctie aan het begin van de tekst, herhaalde interpunctie en emoticons bevatten.
- Handelsmerken: elk gebruik van handelsmerktermen in de tekstwaarde moet voldoen aan het beleid ten aanzien van handelsmerken.
Kijk voor meer informatie over de vereisten op: https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6283300?hl=nlGebruik jij al extensies voor website-informatie? Of ga je er nu mee aan de slag? Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.