Naar
boven

Mobiele Google Adwords Campagnes

Google vertelt op zijn Google Mobile Ads blog dat je het best ook eens kunt overwegen om enkele advertentie campagnes te gaan opzetten die enkel voor mobiel gebruik zijn.

Zij verwijzen hier naar het feit dat de mobiele zoekopdrachten verviervoudigd zijn in 2010. Om klanten op die manier te bereiken zou dus een goede strategie zijn. Google vertelt erbij dat adverteerders met enkel een mobiele campagne 11,5% hogere CTR hebben vergeleken met adverteerder die desktop en mobiel adverteren combineren.

Google zegt dat ‘mobile only campaigns’ meer flexibiliteit en controle bieden aan de adverteerder.

Enkele voordelen:

  • Een apart budget voor mobiel gebruik.
  • Op maat gemaakte advertenties voor mobiel gebruik.
  • Profiteer van de mobiele ad functies zoals ‘Click-to-Call’.

Verder raadt Google het gebruik van de Adwords Editor software aan voor het aanmaken van een campagne en hebben ze een korte tutorial video gemaakt.

Wat is jouw ervaring met mobiele advertenties?

Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Dominique Meijnen
6 reacties op "Mobiele Google Adwords Campagnes"
  • David zegt:
    07 Jun, 2011 om 15:31

    Leuk maar is een click in dit geval gelijk aan een conversie?
    Bij click-to-call weet je uiteindelijk nooit wat het oplevert (of de click uberhaupt converteert). Hoe zou google hiermee omgaan vwb de inzet van de conversion optimizer of verbeterde CPC, die gebaseerd zijn op conversies. Tevens heeft het als nadeel dat je een bezoeker via een smartphone geen formulieren kan laten invullen.

    Reageren
    • Dominique Meijnen zegt:
      08 Jun, 2011 om 15:41

      Dag David,

      Uit een click-to-call is wel te meten of het converteert. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat ieder platform zijn nadelen heeft.

  • Dave zegt:
    07 Jun, 2011 om 20:55

    als ik zie hoeveel % verkeer er via mobile binnenkomt op de meeste (sites) dan denk ik er zelfs nog niet aan om camapgnes op te zetten daarvoor :)

    Dave

    Reageren
  • Dominique Meijnen zegt:
    08 Jun, 2011 om 15:42

    Is ook wel zo Dave. Maar misschien beter vroeg begonnen dan laat gehaast. :-)

    Reageren
  • denny zegt:
    08 Jun, 2011 om 17:55

    Er komt ook veel verkeer binnen door middel van de ipad of idd de mobiel :)

    Reageren
  • Nico zegt:
    09 Jun, 2011 om 08:21

    Ik kan me ook nog niet goed voorstellen dat mensen echt op de Ads klikken vanaf hun mobiele telefoon en dan ook nog echt actie ondernemen. Aan de andere kant moet ik bekennen dat ik ook wel akelig veel Google met mijn telefoon. Ik ben erg benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen.

    Reageren

Reageren