Naar
boven

Kijkje achter de schermen: Conversie optimalisatie

Het is altijd interessant om iets te lezen over een bepaald onderwerp, maar persoonlijk vind ik het nog veel interessanter om het ook meteen toegepast te zien.

Zo schreef ik van de week een artikel over een handige conversie-optimalisatie tool. Maar omdat het veel leuker is om deze daadwerkelijk in actie te zien gaan we deze tool eens toepassen op onze weblog.

Wat gaan we testen?

Over het algemeen is het zo dat zijbalken aan de rechterkant niet zo goed worden bekeken, althans, volgens Nielsen. Nu kunnen we dat natuurlijk klakkeloos aannemen, of, zoals het eigenlijk zou moeten, testen of dit waar is!

In de onderstaande video laat ik zien hoe de test is opgezet:

Wat denk jij?

Normaal gesproken begin je een test met hypotheses en dergelijke. Maar deze laat ik express blanco. Ik ben namelijk erg benieuwd wat jij denkt dat er gaat gebeuren, en waaraan we volgens jou kunnen gaan zien of de test geslaagd is. Kom maar op met je ideeën!

Bekijk nu ook de resultaten van deze test!

Kun jij meer conversie gebruiken?

Bekijk onze cursusLaat ons helpen!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
2 reacties op "Kijkje achter de schermen: Conversie optimalisatie"
  • Marcel zegt:
    03 Jan, 2011 om 11:59

    Ik denk zelf dat dit niet voor een verbetering gaat zorgen, maar ben benieuwd.

    Reageren
  • Internetonderneming Starten zegt:
    25 Apr, 2011 om 22:33

    ik denk niet dat er meer zullen zijn omdat de inhoud van de artikelen op de voorgrond moeten komen niet de indeling

    Reageren

Reageren