Naar
boven

Bijdrage blogpraat: E-mailmarketing en jouw blog

Gisteren heb ik voor het eerst eens actief meegedaan aan #blogpraat op Twitter. Weet je niet wat dit betekent, lees dan deze uitleg eens: Zo doe je mee aan #blogpraat. Gisteren waren er 65 mensen actief (onderaan vind je een lijst van iedereen die heeft meegedaan).

Gisteren ging het dus over e-mailmarketing en jouw blog, en erg interessant onderwerp. In het onderstaande artikel zal ik de tips die ik zelf heb bijgedragen nog eens uiteenzetten (in tweetvorm).

7 e-mailmarketing tips voor blogs

Tip 1: Bied iets van waarde

Tip 2: Bouw een band op met je lezers

Tip 3: Balans tussen content en reclame

Tip 4: Opvallend inschrijformulier

Tip 5: Meten = weten

Tip 6: Luister naar de lezers

Tip 7: Testen!

Deelnemers #blogpraat 17-1-2011

Om alle deelnemers nog een keer te bedanken (want het was erg interessant) volgt hieronder een lijst van iedereen die actief heeft bijgedragen aan de discussie:

Conclusie

Blogpraat is ontzettend interessant, en ik wil dan ook iedereen aanraden om eens deel te nemen (mits het onderwerp je aanstaat natuurlijk). Je kunt er een hoop van leren, en je leert een hoop gelijkgestemden kennen!

Blogpraat is trouwens iedere maandag tussen 20.00 en 21.00 uur. Tot volgende week!

Onze hulp nodig met e-mailmarketing?

Bekijk onze cursusLaat ons helpen!

Onze hulp nodig met Twitter?

Bekijk onze cursusLaat ons helpen!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
8 reacties op "Bijdrage blogpraat: E-mailmarketing en jouw blog"
  • Aschwin Wesselius zegt:
    18 Jan, 2011 om 12:54

    Het is wel dat als je #blogpraat volgt het soms kan duren voordat je reactie te zien is. Althans in TweetDeck. Verder gaat de tijdlijn ontzettend snel en kan het zijn dat je niet goed kan meelezen. Een uurtje is dan ook snel om ;-)

    Reageren
  • Hans de Groot zegt:
    18 Jan, 2011 om 16:08

    Dag Karel,

    Nog een tip (1b): eerst geven dan nemen. Mensen zijn eerder bereid iets te geven (bijv. mailadres) nadat ze iets ontvangen hebben dan omgekeerd.

    En proficiat met je nieuwe nieuwsbrief!

    Reageren
  • eduard bosch zegt:
    18 Jan, 2011 om 16:59

    Hi Karel,
    Hoe kan ik meedoen met die blogpraat?
    Thx,
    Ed

    Reageren
  • Hendrik-Jan zegt:
    18 Jan, 2011 om 19:56

    Zeer interessante discussie. Ik kreeg tot gisteravond laat vragen over nieuwsbrieven. Ideeën gingen over en weer. Kortom, het is echt de moeite waard om aan de discussie deel te nemen. Volgens mij is een groot aantal deelnemers op nieuwe ideeën gebracht.

    Reageren
  • Vince Balk zegt:
    18 Jan, 2011 om 23:55

    Hallo Karel,

    dank voor je input gister. Erg verhelderend. Jouw nieuwsbrief in HTML vind ik vele malen mooier dan plain text overigens ;)

    @Aschwin TweetDeck is niet echt geschikt voor Blogpraat. Je kan beter Tweetchat.com gebruiken. Werkt met twitteraccount.

    @eduard, meedoen kan door #blogpraat te volgen via Tweetchat. Zie ook de link boven in deze post.

    Groeten en tot volgende blogpraat!

    Reageren
  • Edwin zegt:
    19 Jan, 2011 om 06:07

    De eerste tip van Karel werkt inderdaad héél goed.

    Nog beter is ze eerst die video te geven en daarna om hun e-mail adres te vragen.

    Reciprociteit werkt, ik kan het niet genoeg herhalen!

    Beide deze dus: reciprociteit werkt! :)

    Reageren
  • Edwin zegt:
    19 Jan, 2011 om 06:08

    Beide deze dus: reciprociteit werkt! :)

    moet zijn…

    Bij deze dus: reciprociteit werkt! :)

    Dyslexie is nooit grappig. :)

    Reageren
  • @karelgeenen

    Wat mij interesseert is of de tijd die je in de site en nieuwsbrieven stopt direct al rendeert in nieuwe opdrachten. En hoe lang duurt het voordat er een omslag komt dat je (tijds)investeringen gaan renderen?

    Reageren

Reageren