Naar
boven

Hoe een simpele test van 5 minuten uiteindelijk voor 36,90% meer leads zorgde

meerleads
Het voordeel van online marketing is dat we veel kunnen meten, en daarmee ook eenvoudig kunnen testen. In plaats van gokken, laten we de data voor zich spreken. Dit is ook hoe je als bedrijf groeit: continu testen en verbeteren, en het liefst op een gestructureerde manier.

Uit ervaring weet ik dat vooral het laatste punt lastig is. Er liggen al honderden taken op je online marketing bordje. Toch is het testen iets wat je typisch “laaghangend fruit” kunt noemen.

Hieronder wil ik je graag een super eenvoudige test laten zien die wij hebben uitgevoerd op één van onze landingspagina’s. Ook zie je gelijk het resultaat dat we hiermee behaalden!

Deze 4 marketing processen kun je direct automatiseren!

4 marketing processen die geautomatiseerd kunnen worden header

Hoewel marketing automation eerst vooral werd ingezet door grote organisaties, is het inmiddels ook toegankelijk voor middelgrote en kleinere bedrijven. Dankzij slimme software kunnen we terugkerende marketing processen automatiseren en klanten eenvoudig voorzien van relevante en gepersonaliseerde content. In dit artikel licht ik vijf marketing processen toe die geautomatiseerd kunnen worden.

Google Search Console data nu ook beschikbaar in Google Data Studio

Data-studio en Search console
Tot 2012 was het mogelijk om in Google Analytics tot op zoekwoordniveau te zien hoeveel bezoekers dit opleverde. Om privacyredenen werden alle zoekwoorden echter op één grote hoop gegooid. Deze zoekwoorden zie je nu terug als “not provided” (lees hier meer over not provided).

Een aantal jaar daarna liet Google het zoekverkeer (tot op zoekwoordniveau) weer terugkomen in Google Search Console (het vroegere Google Webmaster Tools). Deze week is bekendgemaakt dat er ook een koppeling komt met Google Data Studio, en dit brengt ongetwijfeld weer interessante mogelijkheden met zich mee.

Besteed jij voldoende aandacht aan Valentijnsdag? Vijf fijne tips :-)

valentijnsblog header

Nog een week en dan is het weer zover: Valentijnsdag. De dag waarop veel mensen hun geliefde verrassen met een cadeau. Een mooi moment ook om als bedrijf op in te spelen met mooie marketingcampagnes, acties en verrassende content. Ook een week van tevoren kun je nog inspelen op deze bijzondere dag! Ik geef je graag enkele tips, die je volgend jaar natuurlijk ook kunt gebruiken voor je aanloop naar Valentijnsdag 2018.

Online adverteren? Dit zijn de twee belangrijkste do’s en dont’s!

2dos en donts
Wanneer je al net als wij al online adverteert sinds de dag dat dit überhaupt mogelijk was op het www, heb je uiteraard wel wat ervaring opgedaan ;-).

We merken dat we vaak dezelfde problemen constateren bij mensen die pas gestart zijn met online adverteren. Hieronder vind je de 2 belangrijke do’s en don’ts wanneer je aan de slag gaat met online adverteren: doe er je voordeel mee!

Kijk uit Google, daar is DuckDuckGo!

hier is duckduckgo header

Misschien wist je het nog niet, maar er zijn naast Google nog een aantal andere zoekmachines. Iedere zoekmachine beweert zijn eigen voordelen te hebben ten opzichte van het grote Google. Eén daarvan is DuckDuckGo, de snelst groeiende zoekmachine van dit moment, met ruim 4 miljard zoekopdrachten in 2016.

De reden dat DuckDuckGo zo snel groeit, is dat er geen privacygevoelige informatie wordt opgeslagen over de gebruikers. Dit is een voordeel dat veel internetgebruikers aanspreekt. Dat wil niet zeggen dat je er als online adverteerder niet mee aan de slag kunt! Ik leg je graag iets meer uit over deze jonge zoekmachine en het voordeel van deze privacyvriendelijkheid.

Linkbuilding: deze links voldoen aan Google’s richtlijnen en kun je dus meteen “regelen”!

linkbuilding

We houden ons qua linkbuilding bewust wat op de achtergrond op ons blog. Waarom: omdat linkbuilding door veel mensen verkeerd wordt begrepen en toegepast.

Hierdoor brengt het vaak meer schade toe dan dat er resultaten uit voortkomen. Getuige ook de vele Google penalties die we al hebben mogen oplossen.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat linkbuilding helemaal niet meer toegepast kan worden. Naast het creëren van ontzettend goede content en het opvallen in de markt (wat voor natuurlijke inkomende links zal zorgen), is er ook nog een flink aantal andere manieren om natuurlijke links te verzamelen.

Op Moz is laatst een hele interessante video verschenen, die een aantal van deze manieren laat zien. Hieronder vind je de video en mijn op- en aanmerkingen.

Gebruik Google Analytics UTM tags om je social media traffic te analyseren

GA UTM tags social media

Wanneer je social media gebruikt voor je business, wil je natuurlijk ook weten wat die inspanningen je opleveren aan traffic richting je website.

Een manier om dat te doen is het gebruiken van Analytics UTM tags. Je breidt daarmee de URL die je op social media deelt, uit met een stukje code. Zo track en analyseer je al het verkeer dat via die link je website bezoekt. In dit artikel laat ik je zien hoe je dit doet!

Pagina 1 van 16512345...Laatste »