Naar
boven

Google Tag Manager 101: de eerste stappen met Google Tag Manager

google tag manager header

Tot op heden is er nog maar weinig geschreven over Google Tag Manager op ons blog. Een typisch gevalletje van onbekend maakt onbemind (of visa versa ;-)).

Google Tag Manager is ook een echte “stille” motor die, wanneer alles goed is ingesteld, nauwelijks ter sprake komt. Maar Google Tag Manager is wel een ontzettend krachtige tool die elke online marketeer zou moeten gebruiken.

In dit artikel leggen we kort uit wat Google Tag Manager is en laten we zien hoe je de eerste stappen met deze tool zet.

Verkopen genereren via Facebook? Zet je Facebook Shop op binnen 3 minuten!

eigen facebook shop blog

Wellicht had je het al gezien, maar de mogelijkheden voor e-commerce op Facebook zijn weer een stukje uitgebreid. Facebook wordt dan ook een steeds waardevoller medium voor webwinkeliers. Een online shop op Facebook die jouw producten toont? Dat wil jij natuurlijk ook! In deze handleiding laat ik je in 5 stappen zien hoe jij binnen 3 minuten je eigen shop opzet binnen Facebook. 

Heb jij succes op social media? Check deze statistieken! (Deel 1)

statistieken blog header

Natuurlijk wil je weten of jouw social media marketing ook echt impact heeft… Maar hoe kun je dit goed tracken? Welke statistieken helpen je bij het analyseren van je tactieken?

Het analyseren van de ruwe data kan je helpen om erachter te komen of je strategieën al dan niet werken. In twee artikelen laat ik je acht stats zien die jij zou moeten monitoren op Facebook en Twitter.

Vandaag deel 1, met de eerste vier statistieken waar jij mee aan de slag moet om er zeker van te zijn dat je goed bezig bent op social media!

En nu wordt mobiel écht belangrijk als je wil scoren in Google!

scoren in google met goede mobiele website header

Al geruime tijd vertelt Google ons, en ik op mijn beurt jullie gewaardeerde lezers, dat mobiel een steeds grotere plek inneemt op het www.

Vandaag de dag zoeken de meeste mensen via hun mobiel, volgens Google. Het rankingsysteem van Google baseert zich echter in eerste instantie nog op de content van de “normale website”.

Dit kan voor problemen zorgen wanneer bepaalde content niet op de mobiele versie van de website te zien is. Het algoritme bekijkt namelijk de content van de “normale website” en rankt hier de websites op. Maar wanneer men op een mobiel een andere website te zien krijgt, klopt die ranking misschien dus ook niet.

Vanaf nu begint Google te experimenteren met het tegenovergestelde: ranking op basis van de content op de mobiele website/pagina!

LinkedIn adverteren: kan iedereen daar iets mee?

LinkedIn staat vooral bekend als sociaal medium dat voornamelijk bekend staat om het zakelijke aspect. De meeste bedrijven gebruiken LinkedIn dan ook voor het werven van nieuw personeel. Echter, heeft LinkedIn nog meer mogelijkheden die vaak nog niet benut worden door bedrijven. Kan adverteren op LinkedIn ook voor jouw bedrijf een toevoeging zijn?

Dit is de enige sleutel tot succesvol adverteren in Facebook: frequentie!

copy-of-fb-funnels-voor-nieuwsbrief
Wanneer je adverteert met Facebook, heb je het waarschijnlijk al wel eens meegemaakt: van de ene op de andere dag schieten de kosten opeens door het dak. De reden hiervoor is heel eenvoudig: je advertentie begint mensen te “irriteren”, dus gaat Facebook gewoon meer rekenen om dezelfde advertentie alsnog te laten zien.

Het zou zomaar kunnen dat bij jou na het lezen van de bovenstaande inleidende alinea al meteen het spreekwoordelijke belletje gaat rinkelen. Want eigenlijk is het ook wel logisch. Wil je graag exact weten wat de sleutel is tot succesvol adverteren op Facebook, inclusief een aantal handige tips om deze sleutel in je voordeel te gebruiken: lees dan vooral verder!

Pagina 1 van 16312345...Laatste »