Naar
boven

Meer omzet halen uit Facebook doe je met dynamische remarketing!

dynamische remarketing

Eerst even een vraag: hoe vaak heb jij vandaag al op Facebook gekeken? 1, 2, 3, 4 keer? Juist, de vraag is niet of je op Facebook hebt gekeken, maar hoe vaak. Facebook is ontzettend populair, uit de cijfers blijkt dat het bedrijf nog altijd groeiende is. Het aantal Facebook gebruikers wereldwijd zit momenteel op 1,97 miljard, en in Nederland zijn we inmiddels de 10,5 miljoen gebruikers gepasseerd. Maar op welke manier zet jij Facebook in voor jouw organisatie? In dit artikel leg ik je niet uit waarom Facebook remarketing interessant is, zoals mijn collega Rianne dat al eens heeft gedaan. Ik wil graag nog een stap verder gaan, door het te hebben over dynamische remarketing op Facebook.

ADV | Hét congres over zakelijk succes met Facebook, WhatsApp en Instagram

congres facebook marketing

Wil jij Facebook, WhatsApp en Instagram nóg succesvoller gaan inzetten voor jouw organisatie? Kom dan naar de vijfde editie van het Congres Facebook Marketing op donderdag 8 juni in de Jaarbeurs Utrecht. Ook dit jaar worden de nieuwste trends gedeeld op het gebied van commerce, service en branding met Facebook, WhatsApp en Instagram. Door middel van vier keynotes, vijftien verschillende workshops en meer dan twintig verschillende sprekers uit binnen- en buitenland over o.a. social advertising, webcare, social video, contentmarketing, VR en chatbots. 

Business in het buitenland? Probeer LinkedIn InMail!

linkedin mail

LinkedIn is één van mijn favoriete kanalen, omdat je heel specifiek iemand kunt bereiken door de manier van targeting. Onlangs heeft LinkedIn een nieuwe functie uitgerold: het versturen van Inmails! Dit zijn mails die iemand in zijn of haar inbox krijgt. Helaas is deze functie nog niet beschikbaar in Nederland, omdat we een specifiek privacybeleid hebben. Uiteraard houden we je op de hoogte als hier iets in verandert. Maar heb jij een business in het buitenland? Dan kun je hier nu zeker al iets mee!

Wat is marketing automation?

wat-is-marketing-automationAls expert is het altijd erg lastig om ergens uitleg over te geven zonder te verzanden in vakjargon. Zeker voor mensen die nog geen of weinig ervaring met een bepaald onderwerp hebben, is dit bijzonder lastig. Dit geldt ook voor een antwoord op de eenvoudige vraag: Wat is marketing automation?

Op onze blog hebben we al verschillende artikelen geschreven (zie ook onze blogcategorie met artikelen over marketing automation). Maar dit zijn artikelen waarbij we ervan uitgaan dat je al precies weet wat marketing automation is.

Gezien het feit dat wij regelmatig de vraag krijgen “Wat is marketing automation?” (en het feit dat er nog een goed artikel ontbrak over het antwoord op deze vraag), hebben we besloten om dit artikel te schrijven. Een stuk dat uitlegt wat marketing automation is, in duidelijke taal. Na het lezen van dit artikel zullen ook de andere artikelen rond marketing automation veel duidelijker worden.

Whitepapers: de volgende stap binnen jouw online marketing!

 

whitepaper blog (1)

Heb jij al eens een whitepaper gemaakt, of laten maken? Als copywriter vind ik het schrijven van een whitepaper één van de leukste dingen om te doen. Je kunt echt de diepte in met een bepaald onderwerp, en je hoeft niet na een bepaald aantal woorden te stoppen met vertellen omdat het anders onoverzichtelijk of onleesbaar wordt. Maar wat is een whitepaper precies, wat kun je ermee en wat gaat er vooraf aan het schrijven? Dat leg ik je in dit artikel allemaal uit!

32% meer websites gehackt in 2016. Zo zorg je dat jouw website bespaard blijft van deze ellende!

website-gehackt
Google heeft onlangs een rapport uitgebracht waarin ze kenbaar maken hoe ze webspam hebben bestreden in 2016, inclusief wat interessante getallen.

Eentje die wat mij betreft opvalt is het feit dat volgens Google 32% meer websites zijn gehackt in 2016 tov. een jaar eerder. Gezien de impact die een gehackte site kan hebben op je bedrijf wil ik je graag wat meer informatie geven over dit onderwerp, met als doel dat je jouw website beter kan wapenen tegen de hackers.

Aangepaste doelgroep maken voor nóg effectievere campagnes op Facebook

aangepaste doelgroep facebook

Heb je een klantenbestand vanuit je online shop of offline winkel? Of een mailinglijst n.a.v. een download, nieuwsbrief inschrijving of informatie-aanvraag?

Nog mooier: een lijst met e-mailadressen van mensen die zich hebben ingeschreven op jouw nieuwsbrief?

Dan is het mogelijk om met die gegevens jouw (potentiële) klanten ook op Facebook te bereiken! Dit doe je door zelf een aangepaste doelgroep te maken. Wil jij weten hoe én waarom jij dit ook zou moeten gebruiken? Dat ga ik je precies uitleggen in dit artikel.

Techniek heeft de toekomst bij ROVC

arjan klomp

Het moet vooral praktisch zijn!” Een kreet die alle technische specialisten roepen als ze zich verder willen ontwikkelen in hun vakgebied. Ze willen direct aan de slag met wat ze leren, en niet te veel met hun neus in de boeken. Bezig zijn met hun vak is hun motto. Veel (onderwijs)instellingen roepen het, ROVC biedt het:

  • dan 3000 m² practicumruimte
  • meer dan 50 procent van de tijd practicum
  • denken vanuit processen en systemen, in plaats van vanuit een specifiek merk gereedschap

Op donderdag 23 maart kreeg ik een uitgebreide rondleiding en zag ik van dichtbij dat dit bij ROVC niet slechts marketingkreten zijn.

Pagina 1 van 16812345...Laatste »