Naar
boven

ADV | Zien we jou ook op het Congres Facebook & Instagram Marketing?

KG online _congres facebook instagram marketing

Facebook ligt onder vuur, en van alle social media groeit Instagram het hardst. Wat betekent dit voor de social media marketing van organisaties? Op Congres Facebook & Instagram Marketing, 14 juni in de Jaarbeurs Utrecht, leer je alles over de laatste ontwikkelingen en trends in social marketing. Met sessies van toonaangevende sprekers op het congres is je kennis in één dag weer helemaal up-to-date. 

Wayfinding experience: fysieke versus online wereld

wayfinding experience blog header

Afgelopen weekend stond Nederland weer bol van de festivals tijdens Pinksteren. Waar de één genietend van het zonnetje rustig het festivalterrein verkent, heeft de ander een strakke planning om zo alle toffe acts te kunnen zien. Het ultieme festivalgevoel heeft voor elke bezoeker een andere invulling. Toch zijn er factoren die voor iedereen van invloed zijn op een goede ervaring; bezoekers moeten gemakkelijk hun weg kunnen vinden op het terrein. Dit wordt wayfinding genoemd. Om het positieve gevoel dat mensen overhouden aan een festivalbezoek ook aan bezoekers van je website mee te geven, komen in deze blog vijf tips aan bod voor een goede online wayfinding experience.

Let op: maximum aantal tekens meta description teruggedraaid

Meta description

Tot december 2017 moest de meta description voldoen aan een bepaalde lengte-eis, voor een goede weergave in Google. De aanbevolen lengte van de meta description lag ongeveer rond de 155 tekens. Zoals je al eerder op ons blog hebt kunnen lezen, heeft Google afgelopen december het maximaal aantal tekens dat getoond kan worden verhoogd naar 320 tekens.

Dit heeft slechts een aantal maanden geduurd, want nu is deze wijziging weer teruggedraaid, wat betekent dat op dit moment een meta description met een maximum van 155-160 tekens wenselijk is voor Google.

Uiteraard hebben wij deze wijziging direct doorgevoerd in onze cursussen en workshops.

Tip: zet je attributiemodel om voor beter inzicht in converterende zoekwoorden in AdWords

Attributiemodel AdWords

Ben jij al bekend met de verschillende attributiemodellen die beschikbaar zijn in AdWords? In dit blogartikel vertel ik je waarom het zo belangrijk is om te bepalen welk attributiemodel voor jouw business van toepassing is. In eerdere artikelen van Karel en Anita is dit ook al deels behandeld, maar ik zie nog steeds veel AdWords accounts waarin dit nog niet is omgezet. Erg zonde wat mij betreft, dus lees snel verder hoe dit precies werkt.

Dit zijn de“Mobile Masters” van Noord-Europa en Benelux. Waar sta jij?

mobile-masters

Dat we nu in een mobiele wereld leven, is voor de meeste marketeers geen nieuws. Consumenten zijn gewend geraakt om onderweg zaken te regelen als het boeken van een vlucht, het openen van een bankrekening of het bestellen van een nieuwe koptelefoon. Er zijn mensen die meerdere schermen gebruiken, maar er zijn ook mobile-only gebruikers. Je website moet dus geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik! Helaas is dit vaak nog niet het geval…

Vijf belangrijke vragen (en antwoorden) over user generated content

user generated content

User generated content speelt al jaren een grote rol binnen online (content)marketing. Content die gemaakt wordt door jouw volgers zal tenslotte eerder anderen inspireren dan de content die je zelf (meestal uit verkoopoogpunt) maakt. Bovendien is het vergaren en delen van deze content voor jou gratis! Maar zijn er nog dingen die je moet weten voordat je een strategie opstelt die voornamelijk gebaseerd is op UGC? Dat denk ik wel!

Chatbots zijn de trend: wat weet jij al over deze bots?

chatbot_trendsetter

Je hebt vast wel eens ‘gesproken’ met een chatbot. Siri van Apple? Dit is ook een chatbot! Ze variëren van een simpele chatfunctie tot een slimme spraakassistent. Tegenwoordig is het niet alleen mogelijk om te vragen wat voor weer het is: vandaag de dag kunnen de werkzaamheden van chatbots zelfs leiden tot conversie! Hoofdzakelijk helpen chatbots om ons leven te vergemakkelijken. In dit artikel leg ik uit wat chatbots zijn, waarom ze interessant zijn en hoe het precies werkt. Ook geef ik een aantal voorbeelden uit de praktijk. 

Doe jij het goed op Instagram? Zo meet je dat!

Instagram blog header Canva

Het duurt niet lang meer of je kunt in onze Academy ook de cursus Instagram gaan volgen! Met handige opstarttips, informatie en tools heb je na het doorlopen van de lessen en het examen de kennis die je nodig hebt om goed voorbereid te starten aan je Instagram avontuur. Of om meer te halen uit je huidige activiteiten natuurlijk.

Ben je al wel bezig met Instagram, maar is dat nog heel ‘basis’? Adverteer je bijvoorbeeld al wel, maar mis je de tools die jou vertellen hoe je advertenties het daadwerkelijk doen? Of wil je gewoon weten of je huidige inspanningen wel de moeite waard zijn? In dit artikel delen we verschillende apps met jou die je gaan voorzien van handige statistieken!

KGOM matcht twee keer tijdens Beursvloer Apeldoorn

 

Ondernemers met vraag en aanbod bij elkaar brengen, zodat kennis en diensten kunnen worden overgedragen en uitgewisseld: dat is het doel van Beursvloer Apeldoorn. Ieder jaar vindt dit evenement plaats in het Apeldoornse theater Orpheus, en wordt er gekeken of er matches zijn tussen de verschillende deelnemers. Uit deze matches ontstaan dan deals waarbij geen geld aan te pas komt, maar die er helemaal op zijn gericht om de ander te helpen. Net als vorig jaar deed KGOM weer mee, om nu maar liefst twee matches te maken!

Pagina 1 van 17612345...Laatste »